Gå til innhold

Hvor mye mat får deres 6 måneders gammel baby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gutt er 6 mnd og 9 dager gml, og jeg fullammer enda.

Vi proevde groet, men det var ikke saa heldig. Masse skriking og magevondt, enda han fikk den blandet med mm.

Legen sa han godt kan klare seg med kun mm i 3 mndr til.

Jeg gir han smaksproever innimellom, da.

Han ser ut til aa vaere veldig interessert i aa studere oss ved matbordet.

=) Saa det blir nok ordentlig mat snart. Men akkurat naa er det mm som er gjeldende.

Bebisen min er 6 mnd i DAG:)

Og vi begynte med grøt for 13 dager siden. Først digget han det, men den siste uken har han ofte knepet igjen munnen når grøtskjeen kommer :) Gir også litt fruktmos, enten sammen med grøten eller noen timer senere de dagene han spiser lite grøt.

Han pleier å få grøten i 9-11 - tiden på formiddagen. Ammer utenom, også på natten.

Jeg har ei jente på 6 måneder og en uke.

Jeg fullammer, ammer ca 2 ganger på natten, og mange ganger på dagen, får pupp når hun er sulten.

Begynt med smaksprøver på grøt på formiddagen, jenta mi er lite lysten på grøten, for ho er det puppen som gjelder:))

Annonse

Sønnen min er snart 7 måneder og får grøt til lunsj og kvelds, ellers pupp og litt frukt av og til. Jeg fullammet også til han var 6 måneder. Han er så tilfreds, så vi stresser ikke med å innføre flere måltider på en stund.

Jenta vår blir 7 mnd om en uke og vi har prøvd å gi litt mat hver dag i 3 uker nå. Det er helt klart puppen som er favoritt og hun har ikke villet ha mat med teskje uansett om det er grøt eller middag. Helsesøster sa det var viktig at vi prøvde hver dag likevel, hvis ikke kan det bli vanskelig i få dem til å spise senere. De siste par dagene har det gått veldig fint, så nå spiser hun litt (har laget selv og frosset ned i sånne saftis-former, perfekt størrelse) fruktmos etter lunsjpuppen i 12-tida og litt (kanskje 1/3 posjon) middag/grøt etter ettermiddagspuppen i 17-18 tida.

Gutten vår er 6 1/2 mnd. Vi har prøvd grøt, men siden han ikke har likt det noe særlig har vi prøvd litt ulike middager for hans alder. Det går bedre. Han spiser ca 1/3 glass pr måltid. Har også prøvd litt grøt med frukt morgen eller kveld fordi han er så ofte sulten. Han sover bedre om natten også etter han får litt mat ved siden av pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...