Gå til innhold

Til Snøfilla og evt. andre uten befruktede egg ved IVF

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skrive noen trøstens ord siden jeg har vært i samme situasjon for en tid tilbake.

I November fikk vi ut 13 egg, hvorav ingen ble befruktet ved IVF. Legene på Riksen visste ikke hvorfor dette skjedde, men sa at det ikke er uvanlig, og at vi skulle prøve ICSI neste gang. Var langt nede en stund, og sjekket mye på nettet en periode, spes. eggdonasjon etc. siden jeg var sikker på at det var eggene mine det var noe galt med.

I mars gjennomførte vi et ICSI-forsøk, fikk ut 15 egg og 7 ble befruktet. 1 ble satt tilbake og de andre ble lagt på frys. Positiv blodprøve 4/4, og er i dag så vidt over 7 uker.

Har i ettertid tenkt som så at det antageligvis er eggene mine som har for tykk hinne til at spermiene klarer å ta seg inn ved egen hjelp, men hva gjør det når de faktisk kan få hjelp til å komme seg inn :o)

Ønsker deg lykke til, med ICSI går det helt sikkert bra!!!

(Vi går også under kategorien uforklarlig barnløse selv om jeg har eggleder som er tett)

Fortsetter under...

Tusen takk for oppmuntrende og veldig hyggelig innlegg. Da jeg våknet i dag tidlig var jeg helt tom inni meg, men etter et besøk på Riksen, café-tur med mannen min og litt shopping føler jeg meg bedre:-)

Klem

Så godt å høra at du føler deg bedre Snøfilla!

Alle gode småting hjelper på;)

Du skal vita at eg tenker på deg:) Kanskje tida føles litt sakte akkurat no, men vips så er du igang igjen med nytt forsøk som ender med masse fine egg!! Prata du med legen om at det blei icsi neste gang eller?

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...