Gå til innhold

Hvordan har dere klart å venne dere av med nesespray?

Anbefalte innlegg

Trenger tips - det er liksom verst om natta - jeg får ikke sove om jeg KUN får puste gjennom munnen. Så ti ldere som har vært avhengige, men som har kalrt å slutte - hva gjorde dere?

Tusen takk for svar =)

Fortsetter under...

Det er bare å holde ut,,, - fu får luft nok ;-) Prøve saltvann i en overgang kanskje.. Ligge med hodet høyt (om du da klarer å ligge på ryggen).

Jeg var nesten "avhengig" i en periode (mange år siden nå). Men det ødelegger slimhinnene i nesen og du bør prøve å slutte...

Lykke til..

Klem

saltvann er noe dritt det funker ikke på meg, renner bare tversgjennom ned i halsen så brekker jeg meg.

er super tett har brukt 8 stk siste mnd.enda 3 mnd igjen, så lønna mi ligger igjen hos nesespray produsentene :)

sist var jeg ikke så plaget, siden det var midt på vinteren og kaldt. meg meg blir det værre når det blir varme i været

Jeg fikk beskjed om å kutte ut nesesprayen og bare holde ut.. Var nesten helt tett i 5 måneder... gikk konstant med papir trykket opp i nesa.. var fortvilet over at ingen eller ingenting kunne hjelpe meg..

Var hos 2 spesialister før jeg tilslutt prøvde homopat.. det hjalp meg.. Nå er jeg fortsatt ikke 100% bra, men i forhold til slik jeg var er det mer enn nok for meg:-) Får puste gjennom nesa igjen hvertfall :-)

Du bør prøve å slutte, å bli avhengig av nesespray er IKKE bra for deg..

Lykke til :-)

Annonse

tja si det, hver gang jeg har vært gravid blir jeg TETT I NESA. Det er ikke noe særlig å sitte der å spise og puste med samme hull liksom. Jeg har prøvd saltvanns spray i flere uker, det funker ikke noe særlig. Etter 10 minutter er det like tett. Jeg har falt for fristelsen å prøvd ÅNKLI nesespray i ca en uke, det åpner opp systemet hele veien opp:)

Jeg har tenkt å prøve akupunktur for å se om det hjelper. Foreløpig har det blitt med tanken. Dagene flyr jo.............

Jeg har også blitt plaget med tett nese i det siste.

Det er ikke mye moro...

Iallfall ikke når jeg vokner hver halvtime av at jeg er helt tørr i munnet!!!

Må jo drikke masssse i løpet av natta!! Det fører også til at jeg må fly på do hele tiden... blir ikke så god nattesøvn på meg for tiden.

Har aldri vært noe særlig fan av nesespray. Det funker bra der og da, men man kan fort bli avhengig.

Har ikke klart det jeg :( skal venne meg av etter fødsel. Det samme skjedde sist også. Jeg våkner to tre ganger om natta og munnpuster. Er så tørr i kjeften at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Da tar jeg nesespray uten samvittighet. Bruker ikke om dagen så....

sist avangerskap var jeg helt avhengig av nesespray. hadde liggende overalt i huset, men etter fødselen brukte jeg det en liten stund og så trengte jeg det ikke mere helt plutselig.

er nå gravid med nr to og er like dann, så jeg verken tenker eller stresser over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...