skak87 Skrevet 27. april 2006 #1 Del Skrevet 27. april 2006 hei jente på 19 år hær... fekk vite at æ va gravid hær i går (onsdag) å æ veit ikkje kordan æ skal ta d.... æ e veldig glad men e forde veldig redd.. æ e veldig mye imot abort, men sia æ e såppas ung så lura æ på om d e d beste, man har overhode ikkje lyst, æ har ikkje den største sjansen me å bli gravid, d e bare et under at d har skjedd nu.... men e d en mulighet æ burde tenk på???? æ har ikkje kontakt med barnefarn, han stakk av med ei jente som va yngre en mæ igjen... han kommer ikkje t å ta nokka av ongen vårres, han sa d sjøl... blir ting bedre når de får de ongen derres før første gang???? æ har alltid vær glad i onga å gleda mæ t å få mæ en egen å nu har d skjedd, når æ fekk vetta d så vart d vældig skummelt å rart å tenk på... ingen ting stemme liksom me d som æ hadde tenkt mæ... men d e vell normalt å sett sånn som æ gjør????? klem... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4893808-redd/
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 28. april 2006 #2 Del Skrevet 28. april 2006 Er normalt og tenke slik du tenker, men du må gjøre det du føler er riktig, ikke la deg presse til abort av noen, om du føler det er rett og ha barnet så er det det som er best for deg.. Jeg er selv 19, var 18 da jeg ble gravid, og det kunne ikke passet dårligere, men valgte alikevell og beholde fordi det var det som føles rett for MEG, jeg har heldigvis samboeren min som stiller opp som bare det, men om han ikke hadde gjort det så skulle jeg nå klart det alene også.. Og om barnefaren er så umoden at han stikker av med ei som er yngre en deg (hvor gammel er han?) og ikke vil ha noe med barnet og gjøre så veit du hva, akkurat det er hans tap, det blir sikkertikke lett og være alenemor men du kommer garantert til å klare det kjempe flott.. Nå sier jeg hva jeg mener da, er selv i mot abort, men synes alikevell det er opp til hver enkelt og gjøre det, ofte så ligger det andre grunner bak en abort en hva som ofte blir fortalt her og så lenge det føles rett for vedkomede og ta abort så er det fult og fast hennes valg, MEN jeg mener at så lenge du bare har en liten tvil om at abort er feil, så er det akkurat det det er, det er større sjanse for at du angrer om du tar abort en om du beholder (lover deg du angrer ikke om du beholder) men dette er egentlig en valg som kun du kan ta, jeg kan bare si min mening og om hva jeg tror... Men det er hva du føler er rett som til syvende og sist teller... men å tenke slik du gjør er helt normalt, tenkte selv at det kansje var best og ta abort pga det passet så utrolig dårlig (kunne egentlg ikke passet dårligere) men jeg fikk vondt i magen og ble kvalm av tanken på abort, og når jeg ser på dne lille jenta vår i dag så er jeg sjele glad for at jeg ikke gjorde det.. Har du fortalt det til foreldrene dine? For at du skal ta abort så burde du være 100% sikker, og selv om du er ung så vil du bli en like god mor som alle andre uansett alder, og du vil klare deg helt fint det er jeg sikker på.. Du må ha kjempe mye lykke til, og om du velger beholde så klarer du det kjempe fint... :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4893808-redd/#findComment-4896998
Mamsen86 Skrevet 28. april 2006 #3 Del Skrevet 28. april 2006 Eksen min stakk også av.. Tror mange her inne har fått med seg sinnet mitt ang det, hehe! Selv er jeg fire mnd på vei og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å beholde nurket! Jeg har hele familien som søtter meg og venner som er her for meg! =) Alle vet jo at livet forrandrer seg når man får barn, det er ikke noe å diskutere en gang. Jeg syntes du skal tenke deg godt igjennom før du bestemmer deg for noe! Og uansett hva du bestemmer deg for så har du oss jentene her på BIM;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4893808-redd/#findComment-4900449
skak87 Skrevet 28. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 28. april 2006 han e 20 år... ho han stakk av me va 15 år... æ veit d e kun æ som kan ta den avgjørelsen, men æ blir nokk å behold, har gått å tenkt mye på d i dag, å æ har bestemt mæ... æ vil ha babyen min... æ har ikkje sakt d t foreldran mine...æ veit ikkje kordan æ skal si d... veit mamma å pappa å minste storebrorn min kommer t å bli kjempe skuffa, æ bruka å vær den fornuftige oppi alt som skjer.... å nu når æ kommer hjem å sir æ e gravid så kommer de t å få fnatt.... mamma fikk sin første onge når ho va knapt 17 år gammel, å minste brodern fekk ei lite datter 30 juni 2004, så ho blir 2 år snart... å si han fekk ho så har æ alltid fått den der preika om at æ må tenk mæ om før æ gjør nokka, å måtte ikkje kom å førtell at æ va gravid før etter æ va 25 år... (syns d va litt urimelig da) men men.. tusen takk... æ håpa jo d da.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4893808-redd/#findComment-4904195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå