Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med faddere til vårt nye barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det? Hva er vanlig?

Bruker man samme faddere som til første barn?

Ei venninne av meg, som var/er fadder til sønnen min, har ikke så mye kontakt med oss lenger. Vi snakker sammen, men har på en måte vokst fra hverandre. Har nesten ikke sett hverandre siden dåpen, og det er 2 og et halvt år siden nesten. Vi er fortsatt venner, gode venner egentlig, men har bare så liten kontakt. Når vi først har kontakt er alt bra:) Og alt kjennes som før..

Jeg føler det blir så rart å skulle ha dåp uten å spørre henne, siden vi spurte henne sist. Har tenkt litt på å spørre en annen venninne av meg, som har stillt opp masse for oss, men syns det er så merkelig å ikke skulle spørre henne andre.

Vet det er vårt valg og sånn. Men hvor mange faddere kan man ha? Jeg er jo glad i henne, og savner forholdet vi hadde før, og det kan jo hende det blir bedre etterhvert når hun er ferdig med skole og kommer nærmere igjen.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eit barn skal ha minst to og maks 6 faddare.

Til guten vår valde vi å spørre eldste broren til mannen min og broren min. Dersom vi får ein baby til nokon gong kjem vi sikkert til å spørre lillesøstrene mine. Må jo fordele "godene" litt.

Det er ikkje sjølvsagt at ein som er fadder til første ungen skal vere fadder til andre ungen, snarare tvert imot - i alle fall er det slik hos dei fleste eg kjenner. Viss fadderen tar ansvaret sitt alvorleg (og det bør h*n jo) kan det og vere mykje å huske på dersom ein er fadder på mange ungar.

Eg og den eine søstera mi har forresten dei same fadrane, mens broren og den andre søstera mi har nokon andre.

Eg synest ikkje det vil vere naturleg å velge ei som du har mista kontakten med til fadder, hadde eg vore deg ville eg valgt ho som er nærare deg/dåke og som har stilt opp masse.

Skrevet

Hei du,

vi hadde våre søsken til begge, men forskjellige venner av oss er faddere til henholdsvis første og andre barn. Syns det er vel så naturlig som å bruke samme jeg da. Gjør det du føler er riktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...