Ranveig R Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Vi skal til Tyrkia med guten vår (7 mnd) om ei vekes tid, og håpar nokon av dåke har tips til ting (utanom det sjølvsagte; graut, klede, bleier..) som er lurt å ha med. Er ikkje lett å komme på alt, og så finst det sikkert ein million geniale innretningar som eg ikkje veit om ein gang... Anyone?
Fru_Pigalopp Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Tror ikke du trenger å fylle kofferten din med bleier Ranveig, de har jo bebier i Tyrkia også ;P Ellers har jeg ingen råd desverre, skal til syden når poden er 9 mnd, så jeg bare følger med her og ser om jeg kan plukke opp noen tips Vil tenke meg at bæresele/sjal er temmelig praktisk inn og ut av flyet og sånn. Vi skal hvertfall ha med bæresele!
Gjest mphs Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Termos til å ha med varmt vann(klippet av nederste del av en 1,5 l brusflaske satte i middagsglasset og varmet maten når vi var ute på tur) og så selvsagt til grøt mens vi var ute på tur. Det var heldigvis vann koker der vi var. Solhatt Parrasol til vognen Bæreselen Hun var veldig glad for at vi hadde med noen av lekene hennes Små plastposer vi bruket opp en rull med 100 poser på en mnd. Kjekt til det meste. Kaste besjebleier. Måle opp grøtpulver når dere er på tur, matpakke etc(kan jo selvfølgelig kjøpes der) Smokke lenker(slipper å miste smokken på flyet eller andre dume steder) Dette var noen av de tingene vi brukte mest.
*ulvemor* Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 vi drar til spania i morra.. hvor får man kjøpt parasoll til vogna da??
Gjest mphs Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Jeg kjøpte vår på rudo. De har det sikkert på de flaste barnebutikker.
snartmammatiltre:-) Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Sånt lite rundt oppblåsbart badebasseng er lurt! Ikke til å ha vann i, men til å sitte i å leke. Da har dere god kontroll og ungen kan trygt leke oppi denne. Evnt kan en ha litt vann i. En venninne av meg hadde det med og synes det var veldig kjekt å slippe å tenke på hva som evnt kunne ligge på bakken osv fordi han satt trygt oppi der.
beri Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 Tape Tupperware Badebleier Bleier Små Plastposer til bleiene Klær Kortarmet bodyer Langarmet bodyer jakke Shortser Tynne stretch bukser Sokker krypeteppe Sikkerhetsnål paracet Nesespray Saltvannsoppløsning Kleenex Hostesaft Solkrem a-kr em Våtservietter Parasoll til vogn Redningsvest Dyne/pute(ha med på flyet) Dynetrekk/putetrekk LAKEN til seng og vogn Pumpe lappesaker Bamse Div.Leker Grøt biotex Morsmelkserstatning Flasker/smokker Skjeer Middagsglass Dessertglass Glass m/svisker-maltekstrakt Vannkoker Smekker Smokker+ smokklenker Gulpekluter Termos regnnett Helsetepper Solbriller Solhatter/caps solkrem Vogn Myggnetting T-skjorter Toalettsaker Febertermometer Neglsaks Stikkpiller håndklær Håndbagasje Bleier Våtse rvietter 2 stk Ekstra skift Nesespray Flaske med kokt vann Ekstra flaske Leker Grøtpulver Middagsglass Skje Smekker Gulpekluter Koseklut Dyne/pute håndklær Ekstra smokker Smokklenke Paracet teppe
Gjest Skrevet 28. april 2006 #9 Skrevet 28. april 2006 * Uv-drakt og caps til snuppa var veldig kjekt å ha. * Grøt (der vi var hadde de et stort utvalg av grøt-typer men jeg klarte ikke å finne noen som ikke inneholdt en masse sukker eller honning!!!! Vet ikke hvordan det er i Tyrkia da) * Vannkoker dersom de ikke har det der du skal være (eller, du får sikkert kjøpt det billig i Tyrkia og da..) Men, jeg fant i grunn ut at det meste kan skaffes der en befinner seg.
Fru_Pigalopp Skrevet 28. april 2006 #10 Skrevet 28. april 2006 HA HA Beri har vært på tur vettu!!!! Takk for lista *kopiere og lime inn....*
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 28. april 2006 #11 Skrevet 28. april 2006 Røykvarsler! Kan aldri være trygg på at slike ting fungerer i syden, uansett standard på hotell. Det er billig å kjøpe, 50 kr for en tror jeg vi betalte på lefdal en gang,NB husk batteri, men ikke sett det i før dere er fremme hehehe ikke så morro om det av eller anne grunn uler i kofferten. Legg den feks på kanten av klesskapet (på toppen selvfølgelig) God tur!
Gjest Skrevet 28. april 2006 #12 Skrevet 28. april 2006 Det ER lurt å ta med bleier! Bleiene der nede er dyre og ikke så bra som våre...Ta det med er mitt rad:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå