Gå til innhold

Når hodet kommer ut, hjelp!

Anbefalte innlegg

Det må vel gjøre ekstremt vondt når barnet er på vei ut av skjeden og i det hodet står i åpningen! Hvor vondt gjør det egentlig? Vær ærlig. Hvor vondt gjør det å presse ut hodet, i det hodet kommer ut, hvis du ikke har noen form for bedøvelse i fødselen???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4893255-n%C3%A5r-hodet-kommer-ut-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hue til førstemann satt ikke i åpningen, men "sklei" ut....(høres rart ut men hele pressen gjorde at hue kom i svupp)

Med nr 2 satt det der leeeeeenge, det sprengte som *$€$€$€$€* men det tenker du ikke så mye på etterpå....

for det er egentlig fort over...

Jeg må være helt ærlig å si at når du er kommet så langt i fødselen at hodet er på vei eller kommet ut, så er det nesten en deilig følelse. Da er nesten alt over, og du skal snart få se det du har ventet på i 9 måneder.

Den største lykkefølelse av alle!

Riene var fæle, men da hodet kom ut var det hindides ubeskrivelig j... vondt. Men nå hadde jeg problemer med å få henne ut, da - utpressingen tok nesten en og en halv time. Håper du slipper det:) Er du bekymret kan du muligens få pudentalblokkade som hjelper mot disse smertene.

Annonse

Jeg syns det var rimelig vondt (men utholdelig) når hodet stod og presset i skjedeåpningen før siste ri. Men det var MYE, MYE vondere å presse hodet gjennom livmorhalsen. Da hodet stod i skjedeåpningen var jeg også så sinnsvakt klar for å få babyen ut, så det var virkelig ikke så smertene var virkelig ikke så problematiske!

Lykke til!

ja det er riene når barnet skal ut gjennom livmorhalsen som er verst. Da er d så vondt at du får lyst til å bare stoppe alt, du trygler kanskje om å bli dopet ned, m.m men denne gangen vet jeg at de sinnsvake smertene er begynnelsen på slutten av fødselen, tror det kommer til å hjelpe veldig;)

Når hodet skal ut tar kanskje jm hånda di ned på det lille som er synlig av hodet-motivasjon som bare det!!!! da trøkker du for barn og fedreland skal jeg love deg!!!!

og så er d over, og du blir så godt som smertefri med en gang.

etterrier var ikke vonde men kan være det. (men da kan du få litt dop, du har trossalt ingen baby inni deg lenger;)

• 2 uker senere...

Hei :)

Har to fødsler bak meg, en tang fødsel, og en vanlig fødsel.

Å føde, det er jo vondt da, positiv smerte sier de som har greie på det. Selv om jeg husker at jeg trodde jeg skulle dø på et punkt, men da var plutselig alt over... Og evnen vi har til å glemme smerten etterpå... Den er fantastisk :D

Tangfødsel var noe spesielt, de dro min datter ut med tang. Da hadde jeg hatt rier i 2 1/2 dag. Jeg var så sliten, og på slutten, begynte hun å få lavere fosterlyd. De turte ikke annet enn å ta henne med tang.

Selv fikk jjeg 100% lystgass, og merket absolutt ikke at de dro henne ut, jeg besvimte...

Men jeg har i dag to friske raske barn, en datter på 6år, og en skjønn sønn på 5år... Nå skal de bli storesøsken :) De får en julegave :)

Det er utrolig vondt og sprenger på, men jeg syntes tiden hodet til barnet sto i åpningen var kort i forhold til resten av fødselen (hadde lang fødsel og en time pressfase). Så akkurat de smertene holdt ikke på lenge. I tillegg jobber man på som bare det, og vet at om noen sekunder er fødselen over.

Fikk ta på hodet da det sto i åpningen, det er en spesiell følelse, og samtidig tar det kanskje litt oppmerksomheten bort fra selve smerten.

Jeg revnet også en del (fullstendig for å være nøyaktig :), og også den smerten var over på sekunder. Plutselig ligger babyen der, og smertene er plutselig over!

Men det at alt er glemt etterpå stemte ikke helt for min del.. husker alt sammen veldig godt jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...