Gå til innhold

stor jente..... bare meg?

Anbefalte innlegg

virker som alle andre barn/jenter er så mye mindre enn tulla mi. ho er 8mnd og 9540gram og 69cm.... bare 3130 og 49 da ho ble født. og tynn som pokker. så ho har vokst utrolig bra siden den gang. men ho ikke direkte tykk nå da. ser ikke ut som ho er over 9kilo. men kjenner det når ho skal bæres ja... men heldigvis bar 70gram i uka nå ca så det jevner seg litt ut her.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4892791-stor-jente-bare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns ikke hun virker så stor jeg... passe :)

snuppa mi er snart 6 mnd og 66 cm og 8500 gram!

Legger nok på seg minst en kilo de neste to mnd!!! :) Men det er bare bra de har litt å gå på.. plutselig blir de syke og ikke spiser så mye osv osv..

Syntes ikke det virket så veldig stort så jeg fant frem helsekortetene til de to jentene mine her. den ene var 9445 gr og 71,5 cm da hun var 8 mndr og den andre var 9770 gr og 73,5 cm. Hun første var vi faktisk på kontroll med igjen litt over en måned etterpå også og da hadde hun strukket seg 2 cm i lengden, men kun lagt på seg 5 gr!

har ei jente på 3 mndr som veide 6210g (3310g ved fødsel)når vi var på kontroll (8 uker gammel) og hadde strekt seg fra 50 cm (ved fødsel) til 60,5 cm, og hun veier oppimot en 8 kg nuh...

Så jeg synes ikke hun var så stor til å være 9 mndr...

Annonse

dette er da ikke så store jenter ;O) helt normale tror jeg.

Får ihvertfall jeg beskjed om på hs, og min var 71,5 og 9460 da hun var 8 1/2 mnd. Hun var 52 og 4140 da hun ble født, men var helt gjennomsnittlig i strl, bare litt lang sa legen. Så han mente hun nok hadde litt tung benbygning evt.

Kjenner da mange som har vært omtrent denne strl i den alderen;O) Husk at jentene deres er verdens vakreste uansett! Det er ihvertfall prinsessa vår :o)

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...