Gå til innhold

September: Sover de fleste natten gjennom uten mat nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi held på med nattavvenning no, så Ask får ikkje mat mellom 18.30 og 05. Mellom 5 og 7 ein gong får han mat, og søv som regel vidare eit par timar.

Dei siste nettene har han desverre våkna når eg har lagt meg, og hylt til han har kome opp i senga til meg. Han roar seg fint då, så det er vel meir kosen enn maten han savnar. Problemet er at han blir liggande våken og stirre ut i lufta i rundt 2t før han sovnar att. Og så lenge han ligg våken får ikkje eg heller sove. Så egentlig var det lettare då han fekk mat 3-4 gongar, for då sovna han att med det same. Det ideelle hadde gjerne vore å legge han på eige rom, men vi har ikkje noko anna rom å legge han på, så vi får berre prøve å gjere det beste ut av situasjonen.

Han driv for øvrig og styrer med tenner (har fått den første, og den andre er like om hjørnet) så det gjer nok sitt til at natta blir noko uroleg (på lik linje med dagane...).

Annonse

Neida, dere er ikke aleine! Her er det pupp en gang om natta. Og i det siste har han begynt å våkne to ganger noen netter... Kanskje fordi tennene er på vei. Klarer ikke å roe han uten å gi pupp ihvertfall.

Her puppes det dag og natt fortsatt, har ikke helt oversikten over hvor mye. Går ganske så automatisk, og hvis jeg sovner samsover vi (han med egen dyne).

Syns det er ganske koselig og det frister ikke med noen skrikekur.

Han får ikke så mye fast føde ennå heller, så jeg tror han trenger det! Så lenge vi begge trives med det fortsetter vi med det!

Legger ham klokka 9 og så får han mat i 3-4 tiden. Våkner så igjen ca. klokka 8 og med litt pupp så sover han kanskje et par timer til.

Han skulle ha mat hver tredje time de 6 første månedene, så jeg er kjempefornøyd med 1-2 ganger om natten! :)

Han skal vel på eget rom ganske snart og jeg skal på jobb uti mai, så skal nok prøve å avvenne helt.

Annonse

Nepp.. har e det mat en gang om natten som regel runt halv fem fem. Laggs i sangen kl 19 sa somnar han ngn gang runt 1930-20 beroende pa hur mkt han leker o styr i sangen.

Vaknar upp ibland kl 2 men da ger vi han smokken sa somnar han om till kl 5. Ska nog vanta ett tag med nattavvening tills han sjalv e lite redo. Han e ganska liten tillvaxten sa han behover den lille naringen han kan fa de maltiderna han har lust pa. Han ater av o till ganska daligt. Sa jag e bara tacksam att han vill ha mat :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...