Gjest Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Ok, hva gjør dere, ungen Ca 4 mnd, sover i bilen, du stopper utenfor apoteker, skal inn og levere en resept, skal IKKE vente på medisinen. -Hva ghør du, tar ut ungen, og bærer den med inn, eller lar ungen sove i bilstolen, og tar bilstolen med inn (tungt når ungen er så stor da), eller lar ungen sitte i bilen, låser bilen og løper raskt inn? Og hva med andre sånne småæren, der du parkerer rett utenfor en butikk og skal bare inn så snarest, og barnet på 4 mnd sover i bilen? Vi "går jo fra ungen i bilen" når vi har fylt bensin og går inn på kjosken og betaler...eller hva? Bare lurer på hvordan andre gjør det.
Duracella Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Jeg ble så lei av det problemet der at her blir sånne ærender gjort når jeg eller gubben er ute på egen hånd uten småtten eller når vi er med begge to slik at en blir igjen i bilen. Alternativet er liksom tungvindt, stressende eller gir dårlig samvittighet, syns jeg.
krokofant666 Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Tulla mi fungerer så fint i bil. jeg pleier som regel å ta henne med inn i butikken hvis hun er våken. Skal jeg bare rett inn å ha en saus og det er lite bil utenfor, har det hendt at jeg har løpt inn uten henne. Gir henne ei rangle eller noe. Sover hun er det jo ikke en aktuell problemstilling for min del. Da får hun sitte i bilen til jeg kommer igjen. Så lenge hun sover hadde jeg gått inn på apoteket med den resepten. Har gjort det selv også. Skal nok mer til for å traumatisere henne hvis hun hadde våkna og jeg ikke hadde vært der. Det skjer jo hver dag ellers når hun hviler på rommet sitt. tulla mi er 6 mnd.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Syns det er skremmende at dere går fra barna i bilen uten å blunke. Det kommer jeg ALDRI til å gjøre. Tenk om noe skjer da?? Eller om de våkner og begynner å skrike? Greit nok at de ikke blir sittende lenge, og at de ikke dør av å skrike litt, men alene i en bil? og hvor er mamma? Klart det er ekkelt, herregud, at det går an! Ta med barna inn!!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Hvis jeg vet at det er kjapt gjort, så løper jeg inn. Som HI sa, man tar vel ikke barnet med seg når man skal betale for bensin? Hvor er forskjellen?
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Forskjellen er KLAR!!!! I butikken kan det være litt kø og mye folk, pluss DU SER IKKE BILEN, på bensinstasjonen kan du jo se barnet i bilen hele tiden. En viss forskjell spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 Nei, den er ikke det. Bilen din er ved den borteste pumpen, en varebil står foran, du går inn og se der! det var visst kø på bensinstasjonen også, for det kan faktisk forekomme. Eller når du leverer eldste i bhg, hva gjør du da?
*jaja* Skrevet 27. april 2006 #8 Skrevet 27. april 2006 Enig med Mokka her. Ikke forlat bilen med barnet i når du ikke har øyesyn på hva som skjer. Mye kan skje. Bilen kan begynne å trille, du låser nøkkelen inne, bilen kan begynne å brenne, noen kan prøve å stjele bilen etc etc. Ting man tror aaaldri vil skje, og sannsynlig aldri vil skje, men det KAN skje så hvorfor ta risken?
Halloween-mamma Skrevet 27. april 2006 #9 Skrevet 27. april 2006 Kunne ikke gjort det med gutten min i hvert fall. Noen ganger våkner han og kan ligge lenge og pludre, mens andre ganger våkner han med et hyl og må tas med en gang. Jeg ville IKKE stolt på at han "hadde det fint" alene i en bil mens jeg var i butikk. Jeg ville nok faktisk tatt ham med inn på bensinstasjonen også jeg Det blir annerledes når de er større, med betaling av bensin og sånt... Synes vel passende alder for det er rundt 6-7 år... For min del, i hvert fall. De bør være store nok til å ha en formening om hvordan de skal kunne "redde seg" om noe skulle skje.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 27. april 2006 #10 Skrevet 27. april 2006 Betaler med kort selvfølgelig! Og jeg har ikke noen eldste å levere i bhg, he he Neida, fra spøk til alvor, jeg går IKKE fra jenta mi i bilen, uansett.
2 søte småpiker Skrevet 27. april 2006 #11 Skrevet 27. april 2006 Jeg går aldri fra datteren min i bilen.. Tenk om det skjer noe med meg da, så sitter hun der alene og ingen vet at hun er der..
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 27. april 2006 #12 Skrevet 27. april 2006 ja f eks det ja, godt argument, noe kan jo skje DEG! I disse syke tider kan man jo risikere å bli knivstukket i kasse-køen på meny...
Mø schæl! Skrevet 27. april 2006 #14 Skrevet 27. april 2006 Ja, mye kan skje - men det kan det i de fleste situasjoner her i livet. Jeg mener at her gjelder det å bruke sunn fornuft. Selvsagt lar jeg ikke datteren vår sitte i bilen hvis jeg skal inn i butikk å gjøre helgehandelen, og ikke lar jeg henne sitte hvis det er stor parkeringsplass og mange biler utenfor butikken. Dersom jeg skal inn i en butikk, eller fylle bensin for den del (altså ærender som jeg erfaringsmessig tar svært kort tid), og barnet sover, så bedømmer jeg at det er mer stressende for babyen å bli tatt ut av bil enn det er å sitte i et minutt og vente på mamma. Og at det er traumatisk for en baby å våkne i bil uten at mamma er der (men kommer om få sekunder), vel, slike situasjoner har vi ganske mange av her i huset. F.eks. når jenta har sovet ute i vogna, våkner, og mamma må gå den lange veien ut for å hente henne. Eller hun sover i grinda si, og jeg kanskje er på do. Ellerhun våkner om morgenen, og jeg er i dusjen. Altså mange slike eksempler, og jeg kan ikke helt se forskjellen på dette og det å våkne i bil. Så min konklusjon er: bruk sunn fornuft!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #15 Skrevet 27. april 2006 ... man kan også risikere å få hjerteinfarkt å dø mens man sitter på toalettet og barnet ligger ute i vogna si.
winneboo Skrevet 27. april 2006 #16 Skrevet 27. april 2006 Jeg sørger for å gjøre slike ærend når hun er hos pappaen sin eller hos besteforeldrene. Nettopp av den grunn at det blir så innmari kronglete å ta henne med. Men har jeg ikke noe valg å hun må være med i bilen, tar jeg henne med overalt. Lar henne aldri sitte alene igjen i bilen. Never ever!
Gjest Skrevet 27. april 2006 #17 Skrevet 27. april 2006 Amen, mammaen til mali!! (Eller forresten:Du kan jo snuble i en brødkniv idet du springer ut av doen for å se til ungen som gråter ensom og forlatt i vogna si, og mens du står på en krakk for å finne plaster (og barnet fortsatt gråter) så tipper du og går på kjeften i oppvaskkummen som er full av oppvask fra igår for du fikk ikke tatt den for da våkna ungen din alene på soverommet og du måtte springe inn til henne for at hun ikke skulle bli traumatisert, og når du treffer oppvasken med hodet ditt mister du den ene linsa di, og da ser du rett og slett ikke å finne veien til ungen din som fortsatt gråter. Og da er du en dårlig mor.)
Mø schæl! Skrevet 27. april 2006 #18 Skrevet 27. april 2006 *Fniiiiiiiiiiiiiiiis* Jeg gir meg ende over, MoskvaMarit!! Der har du satt problemstillingen i perspektiv! De fleste ulykker skjer jo som kjent i hjemmet :-)!
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 27. april 2006 #19 Skrevet 27. april 2006 er vel ingen som har brødkniver slengende på gulvet vel? He he
Mø schæl! Skrevet 27. april 2006 #20 Skrevet 27. april 2006 Jo, jo, jo :-)! Her i huset DEKORERER vi gulvet med brødskiver av og til faktisk (kan iallfall føles slik noen ganger). Og har dere forresten lagt merke til at brødskriva ALLTID faller ned med pålegget mot gulvet?
Gjest Skrevet 27. april 2006 #21 Skrevet 27. april 2006 Den kan lett havne der når man ikke fikk tatt oppvasken fra i går. Det er en sann evig ond sirkel, det der!
Gjest Skrevet 27. april 2006 #22 Skrevet 27. april 2006 Bruker du nugatti er saken grei. Da slipper du at brødskivene glir unna når du går... Nei,gud hva sier jeg!!!???? Nugatti! Det er jo sukker i nugatti!!!!
Mø schæl! Skrevet 27. april 2006 #23 Skrevet 27. april 2006 Fysøren, MoskvaMarit, den der var LITE gjennomtenkt assa. Nei, her i huset får snuppa ikke smake sukker før hun begynner i ungdomsskolen. Det skal vi være skikkelig strenge på, altså. Ikke en sukkerbit. Vann og brød! Leverpostei! Nugatti? Jeg leeeeeeeeeer! *trekke oppgitt på smilebåndet* Men til ditt forsvar: du skrev vel innlegget som et EKSEMPEL regner jeg med, og ikke hva som er praksis i ditt fagre hjem?
Ranveig R Skrevet 27. april 2006 #24 Skrevet 27. april 2006 Eg går ikkje frå guten vår i bilen. Eg utset småærend til vi er to som kan dra, eller til eg kan dra utan å ta han med i bilen i det heile tatt. Viss eg MÅ gjere det lille ærendet akkurat då tar eg guten ut av bilstolen og bærer han med meg. Eg ville heller aldri sett frå meg barnevogna utanfor butikken, det er så mykje folk over alt, og ein veit aldri kven som kan få ein "fiks idé"... Berre eit praktisk spørsmål: Når babyen sit aleine i bilen, låsar du døra då?
mie76 Skrevet 28. april 2006 #25 Skrevet 28. april 2006 Så flinke dere er som kan utsette småærend til dere er to, eller babyen ikke er med. Sånn går ikke min hverdag opp, jeg nok nødt til å gjøre det med baby på armen, eller i bilen. Jeg har ingen skrupler med å la sneipen være i bilen dersom han sover. Skulle det vise seg at ærendet av en eller annen grunn skule ta lenger tid enn forventet, så går jeg bare ut igjen og henter ham... Og skulle han våkne, så vet jeg at han tåler å vente litt på meg. Men her er vel den store forskjellen, alle kjenner sin egen unge best, og vet om det er ok for ham/henne å vente litt alene før mamma eller pappa kommer. Jeg låser bilen, forresten... Jeg går ikke rundt og tenker på alt som kan skje overalt hele tiden, for da blir man jo gal. Men biltyveri er vel mer vanlig enn bilbrann? Og skulle det skje noe med ungen eller bilen mens jeg er inne, og noen skulle oppdage det, så regner jeg med at de har vett nok i hodet til å knuse et vindu?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå