Gå til innhold

Metformin, noen med erfaringer ?????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt Metformin i 5 år, og vet ikke helt hva jeg skal mene. Har en hormonsykdom eller hva jeg skal definere det som (feil på hypofyse etter operasjon) og bruker det av den grunn.

Jeg kan si mye om Meformin, men det er lettere hvis du har konkrete spørsmål :-)

Jeg går på metformin nå. Har PCOS med insulinresistens,og er derfor satt på metformin. Skal trappe opp med en pille i uken.

Hatt kvalme som bivirkning, kastet opp en del. Ser ut til at det er bedre nå.

Hva lurte du på ang metformin?

Hei hei

Jeg bruker metformin pga pcos og att det kan ha en god virkning når man skal ned i vekt.

Jeg tar 3 tabletter om dagen, har vært fryktelig løs i magen og en del oppblåst, noe uvell.

Men har ikke hatt noe søt behov etter att jeg startet på de, har vært flink til å spise små måltider ca hver 3 time, ikke drukket noe brus.

Så syntes jeg har vært flink da, må bare få kommet igang med treningen igjen.

Lurte bare på om noen av dere har erfaring ang vekt nedgang, virkning osv......

vi snakkes

klem

Da jeg startet med Metformin gikk jeg ned 20 kilo som hadde kommet på pga. hormonubalanse (spiste da lavglykemisk og gikk veldig mye). Vekten stabiliserte seg etter det, ble lettere å holde. Fikk i en periode mer regelmessig mens, men det gikk fort over :-(

Ellers så merker jeg at magen blir løs når jeg spiser veldig lette måltider hele dagen (f.eks salat og frukt) og jeg klarer bare å holde dosen min noen dager ( 3 x 850 mg tror jeg det er) før magen slår seg vrang, og det etter å ha hatt denne doseringen i 2 år. MEn etter å ha trappet ned til 2 tabletter noen dager forsøker jeg igjen med 3 og så går det noen dager, som regel.

I begynnelsen tror jeg at jeg var en del kvalm og merket veldig metallsmak i munnen. Får også lite lyst på mat generelt i starten.

Tror dette var det jeg kunne komme på i denne omgang... Håper det funker for deg!

Hei!

Jeg startet på Metformin i mars, og har ikke hatt noen problemer. Begynte nesten samtidig på fedon og har til nå gått ned 10 kg. Som Ambra også skriver så har ikke jeg heller hatt noe særlig søthunger etter at jeg begynte på metformin og det er jo fint når man skal gå ned i vekt....! Mensen har jeg ennå ikke fått, men venter hver dag....

Annonse

Tusen takk for svar......

Er så godt å se det virker for dere, håper veldig å klare 12 kilo på 6 mnd, så føler liksom att jeg har satt ett reelt mål.

Når begynte dere å merke vektnedgangen ?

Hva spiser dere ? hvor mye ? Noe dere har fått beskjed om å ikke spise ? trening ?

Er så godt å ha noen å spørre.

Natta klem

Heia!

Jeg begynte på metformin ca 1 år siden.De første 8 mnd ga den meg regelmessig EL og mensen.Det var jo helt fantastisk....for jeg har jo pco og uregelmessige sykluser.

Men etter januar kom ikke mensen eller EL mer...virket som de ikke hadde effekt på meg mer (4 tbl daglig)

Men har fått beskjed å øke nå litt mer,kan gå opptil 6 om dagen-kanskje det hjelper og får alt igang igjen.

Jeg gikk bare ned 4 kg:-( Spiste vanlig.

Metformin hjalp ikke på min søthunger:-((((Var like galen etter sjokolade,når jeg gikk på det.

Tar krom nå,som hjelper bitte litt.

-ellers gir metformin meg en del diare og er litt små uggen.

Tror nesten at de andre som går så mye ned i vekt ,gjør noe mer.De følger lav glykemiks eller annet.Tror ikke man bare renner av seg kiloene.....

Tror for min egendel at diareen gjorde mitt vekt tap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...