Gå til innhold

Barnematen eksploderer i mikro'en

Anbefalte innlegg

En 20-30 sekunder etter jeg setter barnematen til varming i mikroen, hører jeg et "BLOFF!!!" og så er all barnematen i taket på mikroen og nedover sidene av glasset. Skjer nesten hver gang! Skal det ikke gå ann å varme barnemat i mikrobølgeovn da?? Har prøvd med forskjellige effekter, men har ikke noe å si. Kan jo selvfølgelig ha det over i et fat og varme det, men synes de er lettere å servere rett fra glasset. Da holder maten seg lengre varm og.

Er alle mikroer slik, eller er det bare min?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4891561-barnematen-eksploderer-i-mikroen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

Har også opplevd det at barnematen kryper sakte, men sikkert oppover i glasset, for det eksploderer...

Et tips er da å enten ta det over i annet fat, slik de andre har skrevet om, eller bare varme det opp i etapper. Stopp mikroen når du ser at maten kryper opp, og sett igang igjen når det har gått ned igjen, Det har jeg gjort, og det funker bra :)

Tar litt lenger tid, men da slipper du det sølet det blir når det eksploderer.

Jag värmer det i glas oxå, och när jag gör det så får jag bevaka det hela tiden, så fort jag ser att det reser sig det minsta så stänger jag av! det tar ca 20 sekunder. och det är bättre att hålla ett öga på det i stället för att torka micron efteråt.

Men visst har det BLOFFat några gånger för mig oxå när jag har tankarna på annat.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...