Gjest Skrevet 27. april 2006 #26 Skrevet 27. april 2006 Har du gulpe-barn kan sillikonskum til fuging av veggsprekker hjelpe. Det legger seg som et skum-lokk mellom magesekken og spiserøret. Da trenger du ikke gi ungen mat på et par dager heller, for det fyller veldig bra. Ellers kan vanlig sparkel brukes, men det kan bare blandes i MME og det må ikke varmes opp igjen om det blir rester til overs.(obs: ikke hell det i vasken,den går tett!!) Nei,gulp er noe herk!! Men godt det er hjelp å få...
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 27. april 2006 #27 Skrevet 27. april 2006 eg ser at det er mange som er usikre på om dette er tull eller ikkje. Det får meg til å stusse: er opplæringa i barnestell så dårleg for tida? Koker t.d. ikkje folk ungane lenger? Eg er uroleg over utviklinga!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #28 Skrevet 27. april 2006 Nei nei nei, du har misforstått!!!! Babyer må bare bades i klorin!
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 27. april 2006 #29 Skrevet 27. april 2006 men då får du dei jo ikkje inn i kleda til slutt! Her er vi framleis på str. 56, sjølv om guten er snart 5 mnd. Kokinga gjer at han held fasongen kjempefint. Må jo verte dyrt å stadig kjøpe nye klede, berre fordi ein ikkje er nøye med stellet, liksom. Men klorin er jo greitt mot sånn auge- og øyrepuss.
SurreGuri Skrevet 27. april 2006 #30 Skrevet 27. april 2006 gubba noa !!! trodde ett øyeblikk at dere alle var klin galen !!! hohoho....tydligvis ikke..puh..ellers så måtte jeg ha funnet ett annet forum og glo på...
Gjest Skrevet 27. april 2006 #31 Skrevet 27. april 2006 Om man bruker kokeprogrammet på vaskemaskinen mister de ikke så lett fasongen. Men husk at de må drypp-tørke, hvis ikke kan de få så tørr hud og den flassinga er ille plagsom. Nesten værre enn gulp.Malt hjelper mot tørr hud om du smører tykt på før leggetid. Da slipper du at babyen snur seg over på magen hele tiden. Det har hjulpet oss veldig.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #33 Skrevet 27. april 2006 på gode dager bruker vi jifskureren men har han dager han ikke er så full av gulp bruker vi bare plumbo , etter det har vi en herlig stund med massasje med selvbruningskrem, han er litt blek han å sjø!! hva bruker dere håret til ungene for å pynte de ? her bruker vi stekesmør eller olivenolje , !!!
Gjest Skrevet 27. april 2006 #34 Skrevet 27. april 2006 Til håret? Malt selvfølgelig. Det er så søtt!!! Spray-tan kan også brukes, men bland gjerne en neve nivea i, da glir det lettere. Babyen blir så slapp av det at vi pleier å legge h*n i en skuff et par timer etterpå. Er blank som en lerke hele neste dag da..
Gjest Skrevet 27. april 2006 #35 Skrevet 27. april 2006 Neste gang må du bruke salmiakk, det er bare slik de blir skikkelig ren.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #36 Skrevet 27. april 2006 Jeg ler så jeg nesten tisser på meg her jeg sitter, og det er ikke helt bra siden bekkenmuskulaturen ikke er helt i orden etter fødselen enda. Kan man forresten bade dem i urin? Hvis jeg f.eks. samler? Mitt argument er det økonomiske, perfekt for f.eks. studenter.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 28. april 2006 #37 Skrevet 28. april 2006 Heilt klart! Urin er jo noko av det reinaste som finst. Her har vi tissa på flaske sidan 3. svangerskapsmånad, og urinen har vore utruleg nyttig. Tek alt av eksem og raud hud. For ikkje å snakke om at det er billeg! Tisse må vi jo uansett.
L@boline Skrevet 28. april 2006 #38 Skrevet 28. april 2006 Synes persolig håret til babyen blir best med en dråpe SUN glansemiddel i badevannet. Det hender vi har en dråpe eller to i flaska med mme også, for skjønnhet kommer som kjent innenfra.
MintCondition Skrevet 28. april 2006 #39 Skrevet 28. april 2006 Kan man da bruke sun-tabletter i vaskevannet?
L@boline Skrevet 28. april 2006 #40 Skrevet 28. april 2006 Ja det går veldig bra. Serlig de som har glansemiddel i midten, så slipper du først å ha vaskemiddel og så glansemiddel. Litt sånn wash&go.
MintCondition Skrevet 28. april 2006 #41 Skrevet 28. april 2006 Ja nettopp, var noe slik jeg så for meg. Tidsbesparende vet du, i en travel hverdag! Og lillemor blir gullende ren i alle kriker og kroker.
Tigerbabe Skrevet 28. april 2006 #42 Skrevet 28. april 2006 Jeg brukte Ajax før, men nå som hun har begynte å bæsje så mye, så er det mye enklere og tidsbesparende å slenge henne inn i vaskemaskinen, også blir hun så herlig rolig etter at hun er sentrifugert.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #43 Skrevet 28. april 2006 Da var vi igang igjen ser jeg..... he he.....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #44 Skrevet 28. april 2006 Jeg anbefaler heller høyttrykksspyler, tidsbesparende vettu!
Tigerbabe Skrevet 28. april 2006 #45 Skrevet 28. april 2006 Høytrykkspyler er fint-(de har jo tross alt vært i magen i 9 mnd, så de tåler da litt vann), men ulempen er at jeg blir så våt selv, også er det så mange på bensinstasjonen som ser rart på meg.
Mø schæl! Skrevet 28. april 2006 #46 Skrevet 28. april 2006 De blikkene skal du ikke bry deg om. Det er DITT barn, og du kjenner det best. Sist da jeg var på bensinstasjonen, fikk jeg anbefalt såkalt børsteløs vask. Det fungerte finfint, du legger enkelt og greit babyen i vogna - setter den inn i vaskehallen og imens kan du f.eks. ta deg en kaffe. Det flotte er jo at du får slik "to for èn", for vogna blir jo herlig skinnende i tillegg. Dette pleier vi å gjøre hver lørdag (skal jo tross alt ikke overdrive badinga heller), men vi tar vel en ekstra runde rundt 17. mai, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå