Gå til innhold

Juni: Flere som er 100% sykmeldt?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg min siste jobbdag. Og jeg er 31 uker på vei.

 

Hva i huleste finner man på som sykmeldt da?? Luksusproblem kanskje, men jeg er redd for at jeg vil kjede meg så mye at det vil gå heftig utover humøret; trekker meg inn i meg selv, orker til slutt ikke gå ut, blir tiltaksløs og asosial. Ikke kan jeg være i noe særlig aktivitet pga bekkenløsningen, så det blir max en liten gåtur hver dag. Ellers blir det tv, bok/aviser, strikking (!) og bimming...

 

Hva finner dere på om dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sykmeldt pga bekkenløsning jeg også, og det er helt forferdelig pga blir så veldig invalidisert! Kan ikke gå tur, shoppe (hehe, godt for lommeboka) eller noe sånn, og blir veeeldig lei av å se på tv, lese, sitte med pc og sånn også... Får heller ikke lov til å gjøre husarbeid, så føler meg skikkelig unyttig også:-) :-(

 

Åh, skulle ønske jeg kunne strikke!! Har et blad med oppskrifter som jeg har så lyst på, men tanten min strikker da, så får det jo allikevel:-) HELDIGVIS begynner det å bli fint vær så jeg kan sitte ute og få litt farge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

 

Er også sykemeldt pga bekkenløsning, men kun 50%. Og det syns jeg er helt ok.

Jobber bare noen dager i uka, noen ganger bare 3,5 timer om gangen.:)

 

Får tid til masse annet, feks gå ut med venner, besøke kjente, strikke..osv..:) Man mister jo all energi hvis man jobber 100%..+ at man sliter med BL.. :/

 

klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nettopp blitt 100% sm. Har gått 50 noen uker, noe som egentlig var kjempedeilig. Det var godt å gå på jobb, og jeg satte pris på fridagene. Denne uka ble jeg fullt sm, og jeg må også si jeg lurer på hva jeg skal finne på framover.

 

Har slitt med kynnere lenge, men føler meg ikke syk!! Det var en tung sykehjemsavd jeg jobbet på, så kjente det i ryggen og bekken etter en arb. dag, men når jeg har fri føler jeg meg frisk. Uansett, er snart i uke 33, så tiden går fort,

Det begynner vel å bli sommer etterhvert, så da blir det å rigge seg til på terrassen med bok, radio og brus :-)

 

Blir fort sliten av å traske i byen, så jeg får holde meg mest mulig i ro.

Kanskje gå litt på besøk, kafe og ja..... tror faktisk dagene vil fly avgårde. Nå er det straks mai dere :-O

Vi har ikke lenge igjen så vi får prøve å nyte det å kjede oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% sykemeldt siste to mnd nå!!

Før det gikk jeg på aktiv sykemelding, var plaget av svimmelhet!

Har en tung jobb så det sa bare stopp av seg selv til slutt. Jobber i Hjemmesykepleien, ble til slutt at pasientene mine måtte hjelpe meg opp hvis jeg hadde kledd på dem he he ble til slutt komisk det der;)

 

Men dagene går unna, ser litt på tv holder heimen i stand og bimmer da selvfølgelig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp en hånd* jeg er sykemeldt, er så dårlig at jeg sover bort store deler av døgnet. Orker kanskje om jeg er i god form å komme meg ut eeen liten tur i løpet av dagen, orker ikke lese, orker bare bimme littegrann om gangen, og orker heller ikke se på tv. Ligger mest og sover ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er og 100% sykemeldt nå.. Jeg orket rett og slett ikke mer! Har nok presset meg selv litt for hardt med jobbing.. Jeg ble fullstendig utslitt!

 

Så nå går dagene til hus arbeid og soving! Deilig å ha god tid til å forberede alt før gullet kommer!

 

Begynner å bli meg selv igjen nå.. Har vært sykemeldt en uke nå (og frem til permisjon), og jeg må innrømme.. Jeg har ikke kjedet meg et sekund! =)

 

..enda hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leser pensumlitteratur imens jeg er sykemeldt.

 

Men hva med å begynne å forberede babyalbum? Eller har du prøvd å lage smykker av perler? Lett og artig, og trenger ikke bli dyrt heller! Fint å pynte seg litt nå til våren, og det er flotte gaver å gi bort til bursdager og lignende. Eller begynn å lage hjemmeside eller lag din egen/ barnets blog!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har 100% sykmelding da ryggen ikke vil være med å gå så mye (går mye i jobben). har ikke problemer med å finne på noe: har eksamen i slutten av mai + en innlevering i midten av mai (er 50 % student, har jobbet 100 frem til for noen uker siden, ble kjempesliten - men det ba jeg vel om egentlig). i tillegg gjør vi i stand badet så det skal være klart til lillegutt kommer. det er faktisk veldig bra å være hjemme når håndtverkere holder på - det blir nok et bedre bad av det. har ei jente på snart fire, og hun får jo litt kortere dager i bhg nå.

 

god ide å begynne med album! andre ting er jo å lese bøker som en sikkert ikke kommer til å ha tid/overskudd til senere (om konsentrasjonen er på plass nå da...). er det forresten flere som sliter med konsentrasjonen? jeg burde nå forberede eksamen og ikke være her hvert fall...

 

/mum4two :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Er og sykemeldt, foreløpig i 50%. Takket være samarbeid med min overordnede kan jeg jobbe fremdeles, selv om det er en belastende jobb med tunge tak. Sjefen min og jeg gikk over turnusen min og plukket ut hvilken av vaktene jeg skulle jobbe ut fra hvor det var minst belastning. Dette har fungert siden påske, og gjør at jeg ikke trenger 100% sm med det første.

 

Den nye fritiden bruker jeg som flere andre til å dra på besøk, strikke, små handleturer (tar litt om gangen, da blir jeg ikke så sliten), internett surfing, lesing, osv...

Og så må vi jo nyte sola nå som den endelig har kommet!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykemeldt 100 % jeg også. Har bekkenløsning. Jeg har ikke problemer med å få dagene til å gå. Det er jo tusen ting som skal gjøres, og jeg klarer ikke å gjøre tingene så fort lenger... Jeg har 6 uker igjen til termin, og regner med at jeg skal få bruk for alle sammen.

Kos deg du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...