Gå til innhold

Andre som er 100% sykmeldt?

~Endorfina~

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg min siste jobbdag. Og jeg er 31 uker på vei.

Hva i huleste finner man på som sykmeldt da?? Luksusproblem kanskje, men jeg er redd for at jeg vil kjede meg så mye at det vil gå heftig utover humøret; trekker meg inn i meg selv, orker til slutt ikke gå ut, blir tiltaksløs og asosial. Ikke kan jeg være i noe særlig aktivitet pga bekkenløsningen, så det blir max en liten gåtur hver dag. Ellers blir det tv, bok/aviser, strikking (!) og bimming...

Hva finner dere på om dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, var det ikke du som skulle starte på noen sokker? Går bra tydeligvis, siden du ikke har ropt på hjelp.

Kjøp en Kenwood kjøkkenmaskin! Bruk dagene til å eksperimentere med gjærbakst! Deilig å bake uten å måtte kna selv. (Hmmmm, ble nesten sulten, men jeg kan jo ikke sette deig 23.30 på natta.

Plant noe (hvis du orker å sitte på pinnestol da.) Dere blir vel også hjemme i sommer, så hva med ost og kjeks med hjemmedyrket paprika når man endelig kan sprise brie igjen? (Ja, jeg ER visst sulten!)

Skriv brev til gamle tanter. Det er alltid gøy å få noe i posten, og særlig hvis man er litt gammel og sprø i beinbygninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten bare 40% sykemeldt, med 2 dager mindre jobb pr uke, men baserer erfaringene på de 14 dagene jeg gikk over tida med førstemann.

Snart kan du sitte ute og slikke sol mens du hører på et smådumt radioprogram og spiser is. Da går tida enda litt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke den rett til å svare på dette, siden jeg har vært hjemmeværende siden 97. Men jeg husker hvilken overgang det var da jeg skulle ha min første og ble sykmeldt i uke 9. pga. kraftig svangerskaps kvalme. Jeg var nede i 40 kg, så det var ikke stort jeg orket. Det er en overgang å skulle gå hjemme, selv etter at babyen er født. En går der å "surrer" med et lite menneske som ikke en gang kan føre en samtale... Tror kanskje det som kan hjelpe litt, er å lage en slags rutine på dagen. Gjøre ting til nogenlunde faste tider, måltidene feks. Da har en noe å feste timene i løpet av dagen på. Ellers så er det jo massevis av flott strikkeoppskrifte.. Det var en voldsom overgang den gangen, men i dag kunne jeg ikke byttet mot noe. Venter min 4. og håper å ha muligheten til å være hjemme en stund ennå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg litt jeg... er 40% sykmeldt og to dager hjemme, men skulle gjerne vært det hele tiden! De dagene jeg er hjemme benytter jeg enten til å få gjort ting som jeg ellers ikke rekker, eller så pleier jeg venninner. Selv om du ikke kan gå så mye ut, så kan kanskje de komme til deg? Dere har jo så mange fine bilder, hva med å lage et "mens du var i magen" -album? Jeg har ufrivillig begynt å følge med på Days of our lives..... (uh :). Nå kommer sola og finværet, tenk så deilig å kunne slappe av dagen lang og bli brun og fresh! Start dagen med en god frokost og les hele avisa opp, ned, bak og fram.. og så kan du kanskje gjøre unna litt babyshopping da, hvis det går, eller kjøpe inn nye blomster og mindre ting til huset/leiligheten. Hmmm.. Bak en god kake og spis hele selv mens du leser et godt blad i sofaen! :)

Det var det jeg kunne komme på i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært 100% sykemeldt siden nyttår jeg.... Hva gjør jeg....? Hmmm...jo, er på nett, strikker, går tur, er på kafe innimellom, leser....baker sånn litt av og til når jeg gidder.... Skal flytte snart, så jeg har litt av hvert å henge fingrene i... Nå er jeg og sykemeldt til permisjonen begynner, 13. juni. 16. juni går turen fra Bergen til Trondheim, ny by, nye folk og en baby som forhåpentligvis holder seg i magen til vi er i Trondheim. Ellers hadde jeg vel kanskje satt inn bilder i album hvis jeg gadd....eller funnet på noe annet morsomt... Men det begrenser seg selv med ryggplagene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja de sokkene var jo litt av et prosjekt, og resultatet ble noget hullete og merkverdig, men synes ikke det var dårlig til å være første forsøket :) Takk for oppskriften!

og takk for gode tiltakstips! Tror rett og slett jeg skal sette meg ned og skrive noen kort&brev til gamle tanter o.l. Hehe

Men spiser du ikke brie selv om du er gravid? Er den upasteurisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst pga hvitmuggen man ikke skal spise brie og camembert.... Og jeg SAVNER det + blodig biff, spekeskinke ogrøkelaks. Ser ikke bort fra at dette er grunnen til at vi hadde koldtbord sist dåp. Fråtse, fråtse.......

Hvis hullene i sokkene kom der du plukket opp masker i hælen er det bare å vri dem. Evt i tillegg kan du ta opp flere og felle til riktig antall på 1. omgang. (Bygget på erfaring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, har vært 100% sm siden februar, og er det frem til permisjonen starter 22.juni.

det er bekkenløsningen som har satt en stopper for meg og.

men dagene går faktisk unna...

jeg er på "bekkensvømming" to ganger i uka, og tar kjøretimer.

og går små turer og leser myye bøker.

det er en fin ting å gjøre nå, for ryktene sier at det blir lite tid tilo sånt når man har en baby i livet sitt.

ellers er jo nå en god tid å komme ajour på albumfronten.har selv bilder fra to år siden til nå som gjerne skulle vært i album...

lykke til!

og du, se til at du får vært sammen med venner og, så du ikke blir sosialt avstumpet...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sykmeldt, men jeg håper å bli det nestegang jeg skal til legen. det er pyton å være på jobb, litt bevegelse å kynnerene settes i full gang. det værker i hele kroppen..

sliter med bekkenet jeg også.

har 2 små gutter hjemme også så krever sitt, så det er slitsomt å begynne på arbeid kl 4, når en har hatt en lang og hard dag hjemme med viltre gutter..

jeg skal snart finne frem klærne etter guttene, se hva jeg trenger til lille theodor kommer.. shoppe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...