Gå til innhold

Flere med lavt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 120/70 for fem uker siden, i dag (20+0 )var blodtrykket veldig lavt, 90/60. Andre som har lavt blodtrykk? Med svimmelhet, hodepine og slitenhet? Vet dere hva det kan skyldes, og når det blir farlig?

Har fått tips om å spise lakris, ellers drikke masse, spise annenhver time, gå små turer og få frisk luft. Andre som har andre tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4889870-flere-med-lavt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt lavt blodtrykk de to siste kontrollene (100/50), men har ikke vært plaget av det noe særlig. Mener å ha lest et sted at det er normalt at blodtrykket er litt lavere enn normalt på denne tiden, men at det skal begynne å stige, fofr deg, om et par uker eller noe. Kroppen din jobber mye nå vet du :-) Eneste jeg vet er å sørge for at du får i deg nok mat, salt og drikke.

Det er sjelden farlig med mindre du besvimer o gslår deg på den måten kan du si. har også lavt 108/54 og sliter med hode pine ol. Men gjør alt sagte reiser jeg meg fort eller blir skikkelig annpusten får jeg sinnsykt vondt i hode selv om jeg drikker masse vann

jeg har oxo hatt lavt blodtrykk, men ikke merket noe av det før nå!!

Sliter litt når jeg står lenge oppreist.. Blir sliten i kroppen, får hete tokter, blir svimmel o.l!!

Det som hjelper hos meg er å sette seg ned å slappe av litt, syntes i allefall jeg!! Å drikke ett stort glass med Fun Light ;)

Annonse

Ja, det er lavt ja. Er sykmeldt jeg også.. Det går bra så lenge jeg tar det med ro. Men legen og jordmor sier at det er bedre å ha lavt blodtrykk enn høyt. Da har man også et bedre utgangspunkt senere i svangerkapet da blodtrykket gjerne stiger mot slutten. Så jeg tar det som en realativt positiv ting jeg da. Men jeg håper jo ikke det blir enda lavere da.. er jo viktig at det går rundt da..hehe:)

Hei

Har også lavt, 90/40. Har alltid lavt jeg, gravid eller ikke, ikke alltid så lavt, men jeg også får høre at det er ikke farlig, bare å passe på nok drikke. He he er ikke ofte man går til legen å får beskjed om å drikke mer te/kaffe og spise mer salt!

Eneste er at jeg ikke får lov til å gi blod pga dette (når jeg ikke er gravid altså).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...