Gå til innhold

Noen med erfaring med Phenergan mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg har brukt Phenergan mot min svangerskapskvalme, begynte med Afripan som alle gravide kan ta men ble bare enda dårligere med afripan desverre, jeg har svangerskapssykdommen hyperemesis gravidarum som er ekstremt svangerskaps kvalme så jeg hadde bare to valg, ta tablettene og legge på meg eller la være og ta av kilo og bli lagt inn på sykehuset igjen med intranevøs....

Phenergan er det aldri påvist fosterskade i første og andre trimester men kan gi skader ved tredje trimester. Phenergan er i medisin gruppe c og det betyr at de ikke har forsket nok til å vite om det er farlig derfor anbefales det at man oppveier fordelene med ulempene og ser om man virkelig trenger dette....det gjør iallefall jeg....og de er kjempegode, men de gjør at jeg sovner da...kan også brukes som sovemedisin...

• 2 uker senere...

Jeg fikk phenergan på sykehuset i andre trimester.

Den tok bort brekningene, men ikke kvalmen. Dessuten følte jeg meg dopa og borte vekk.

Jeg tok en på kvelden og følte meg ikke god igjen før langt utpå dagen påfølgende dag.

Jeg døste, snøvlet og følte knapt kroppen. Skummelt.

• 1 måned senere...

Phenergan er mest brukt som beroligende eller som sovemedisin, og man blir ofte trøtt. Mange merker mindre til barnets bevegelse... dette antagelig pga at medisinene også er beroligende på det også.

medisin gruppe c betyr ikke at de er lite utprøvet. det er avhengighetsgrad og "styrke". C er vanlige reseptliktige medisiner som ikke er sterke, B er sterke medisiner som kan være vanedannende, A er nakotiske legemidler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...