Jellybean Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Hei, Min sønn på 18 mnd har alltid sovet ca 10 timer om natten. Den siste uken har han begynt å våkne tidligere og tidligere, slik at han nå er ofte våken før kl 06.00 og får mellom 9- 9.5 timers søvn om natten. Han har alltid sovet bra på dagtid og tar 1 lur på ca 2-3 timer. Men jeg lurer på om han nå begynner å ha behov for mindre søvn ---- skal jeg prøve å kutte ned på soving på dagtid? Rett og slett vekke ham? Vil det hjelpe med nattesøvn? Noen som vet? Jeg vil nevne at vi har prøvd dette før (vekke ham på dagtid) når han var mindre, men jeg så ikke noe særlig forskjell. Men kanskje nå når han er eldre? Kanskje vi prøvde ikke lenge nok, ville tro at det tar litt tid for han å begynne å ta det igjen om natten? Hjelp!!
Gjest Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Jeg har gjort meg en erfaring ang dette. Datteren min begynte også å våkne grytidlig. Hun sov på den tiden ca 2 timer pr dag. Jeg begynte å kutte ned til 1,5 time, og det resulterte i at hun sov 1 time lengre om morgenen. Nå er hun 16 mnd, og sover ca 1 time om dagen(hun våkner av seg selv). Hun sover fra kl 19 til 07 sammenhengende. Det er ganske deilig:-)
bompymamma Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Hadde vekket han på dagtid jeg. Er iallefall noe du kan prøve, og dersom det skulle skjære seg totalt, er det jo bare å gå over til gamle rutinen igjen, til du finner en annen løsning eventuelt...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Når er det du lar ham få en lur på dagen ? 3 timer blir litt i lengste laget, ville prøvd å kutte ned til 1-2 timer.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Vi driver og lurer på det samme. Guttugen vår er 15 mnd og sover fra 20 til 0600 eller 0700 hver natt. På dagen legger han seg for å ta en lurca 11.30 og da kan han sover alt fra 1 1/2 til 3 1/2 time.Syns over 3 timer er litt lenge men er veldig usikker påom det er lurt å vekke han?? Han sove ikkenoe lenger morgenen eter hvis han bare sover lit over 1 time på dagen heller Tar gjerne imot erfaringer..........
Jellybean Skrevet 30. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2006 Hovedinnlegger her... Det har vært 2 dager siden jeg skrev det første innlegget og jeg tenkte å dele med dere hvordan det har gått... Vi har de 2 siste dagene vekket ham etter 1.5 timers søvn på dagtid. I går morges våknet han kl 06.30 og i dag våknet han 07.00!! Dvs, en 11-timers natt! Helt fantastisk --- trodde ikke det skulle ordne seg så fort. Får håpe det varer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå