Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, her er eg heilt ny.

er vel egentlig ikkje "kvalifisert" som slitar i og med at vi ikkje har prøvd meir enn 11 månadar, men har fått klar beskjed om at vi ikkje kan klare det utan litt medisinsk hjelp. Skal snart i gang med første pergokuren, må berre framprovosere TR fyrst. har ikkje hatt den sidan januar no.

Nokon med gode råd og tips? Er litt redd dei store humørendringane!

Fortsetter under...

Hei mugu og velkommen til oss.

Det er ikke helt sånn at man må over de magiske 12 mnd før man regnes som sliter. Ettersom du har fått utskrevet pergo så går jo ikke alt helt på skinner og da hører du hjemme hos oss :)

Jeg trives veldig godt her inne (selv om jeg håper at jeg ikke blir her så veldig mye lenger...) og jentene på "sliter" siden er støttende og gode å ha når det er noe man lurer på.

Jeg har gått på to pergo kurer. Ble gravid på første pergo forsøk, men mistet. Har som deg, lange og ustabile sykluser. Jeg har vært ganske heldig med tanke på bivirkninger. Blir nok litt fortere irritert og tar nok litt lettere til tårene, men det er jo for en god sak da :)

Ønsker deg lykke til og det er bare å spørre hvis det skulle være noe du lurer på.

Hilsen fra

Hei på deg og velkommen til oss!

Du kan nok være her inne med god samvittighet som Helene-81 påpeker.

I forhold til pergo kan jeg godt forstå at dette er noe man starter på med litt skrekkblandet fryd. ( slik var det vertfall for meg)

Noen får ingen bivikniger i det hele tatt mens andre sliter virkelig. Jeg hører til i den siste kategorien.

Mitt beste råd i forhold til evt humørsvingninger er at du og din kjære snakker litt om det på forhånd. Dette for at han skal ha mulighet til å forstå hva som skjer hvis du blir sur og sint helt uten grunn eller hvis du griner uten grunn. Da har han mulighet til å trekke seg litt unnav hvis du er sur og sint og kanskje passe seg litt for å irritere deg ekstra når du har det slik. Han vil også ha mulighet til å gi deg en trøstende armkrok når gråten tar overhånd.

Vil forresten bare si at mine bivikninger kom ca en uke før ikm og varte i neten to uker etter ikm....

Og husk at mange av disse bivikningene er dessverre de samme som graviditetssymptomer....

(Litt pyton det da man liksom ikke kan vite hva som er hva før evt mensen dukker opp eller man får en positiv test)

Ønsker deg uansett lykke til!

Klem

Hei og velkommen fra meg også.

Jeg ville bare si deg at det er ikke sikkert du får alle bivirkninger av pergotime, og det er ikke sikkert alle bivirkningene kommer med en gang. Jeg merket ikke noe på humøret før ukene etter kuren. Det er nok lurt å forberede seg slik Susse råder deg til, og samtidig ville jeg hvis jeg var deg forberedt deg på at du kan bli litt tiltaksløs og lite sosial, slik at du ikke er for streng mot deg selv hvis du får denne varianten av depresjons-symptomer. Men igjen-det kan godt hende du ikke får noen særlige symptomer!

Aller viktigest er vel å være forberedt på at menstruasjonen kan bli utsatt. Så kjøp inn masse tålmodighet og ikke FOR mange graviditetstester, hehe. Da blir du fort blakk i en fei akkuratt som meg (et lite rim til deg på fredagsmorgenen :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...