Gå til innhold

Huff, dette er dagen for bare kritikk... *trist*

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ekstrem kvalme hele døgnet, med brekninger og oppkast. Jeg har fått medisiner av legen min mot kvalme, så jeg skulle få i meg litt mat. Har dessuten forsøkt akupunktur, sea-band og ingefærtabletter uten at noe av det hjal meg. I dag fikk jeg beskjed av svigermor at "kvalme har vi da alle vært"! Hun likte ikke i det hele tatt at jeg hadde vært "så svak" at jeg måtte ha medisiner. Nå har jeg selvfølgelig dårlig samvittighet og om noe skjer med barnet, så er det pga. at jeg har brukt medisiner... Blir veldig lei meg.

Fortsetter under...

Svigermor sa til meg at hun også hadde vært kvalm da hun gikk gravid, men hun kom seg da på jobb for det!!!!! Jeg tok den som en kritikk på at jeg er sykemeldt. Det er da forskjell på å jobbe fra 9-13 hver dag (som hun gjorde) og å jobbe tredelt turnus i 100% stilling, både tidlig og sent. Men jeg skal ikke la meg provosere. Bare jeg vet hvordan jeg har det...

• 5 måneder senere...

Jeg regner også med denne reaksjonen..Fikk sykmelding i dag...Ikke kult. Men har eg. ikke fungert lenge før dette, og nå er jeg bare kvalm hele tiden. Doturer blir de togså Før hjalp det å spise litt med jevne mellomrom....Isj og æsj. Føler meg ikke spes. deilig....Trror dere ikke at en kan varierende grad av kvalm, og at det kommer litt an på jobben en har? Kan vel ikke la oss knekke av dette...!!

Hei !

Ville bare fortelle at jeg har 4 barn og har vært plaget av ekstrem svangerskapskvalme i alle fire svangerskapene. Har vært innlagt på sykehus hver gang og fått tabletter/medisiner mot kvalme som jeg har gått på i mange uker. Har 4 flotte,friske barn !

Ikke bekymre deg...det går helt bra ! Når jeg litt engstelig ,fortalte overlegen på sykehuset at jeg var litt bekymret ang. det å ta medisiner i svangerskapet bare smilte han og sa: "Slapp av...vi driver ikke med forskning her...vi vet hva vi gjør" . Vi må stole på helsevesenet.

Lykke til !

• 3 uker senere...

Jeg støtter hovedinnlegger her. Det er jævlig dårlig gjort av svigermor å bare kjefte på svigerdattera som er veldig kvalm, og bare avfeie å si at "kvalme har vi alle vært". Det er greit for henne å si sånn når ho ikke er oppi det selv. Å være ordentlig kvalm er helt jævlig, så det er slemt gjort av den svigemora å skjenne på svigerdattera si som syns det er fælt å være kvalm! Stakkars deg, som har prøvd så mye uten at det har hjulpet. Det er så synd, noen får effektiv hjelp mot det meste, alt ordner seg for dem. Mens andre prøver alt uten å lykkes. Noen prøver alle hjelpemidler som finnes i fødsel, og påstår at ingenting hjelper. Mens andre får lett hjelp av smertelindring. Jeg har f.eks. født to ganger med epidural, for meg har det virket godt begge gangene. Men det er dessværre mange som opplever at epidural ikke virker i fødselen, og de syns jeg virkelig synd på.

Nok en gang: dritt-svigermor har du! Se å skjell henne ut, ta igjen. Ikke finn deg i dritt-kritikk!

jeg er mye kvalm... er ikke mer enn ca 10 uker på vei, men har vært kvalm 5 uker i strekk nå... med oppkast og lite matlyst... det begynner å bli veldig slitsomt å ha det sånn... håpere det snart går over.......

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg må si at det og være kvalm er det værste som fins...har bare lyst til og legge meg ned og sove til alt er over. jeg har bekhterevs og er plaget med mye smerter til vanlig, men heller det enn kvalme og ubehag hele dagen! føler meg tom for energi og overskudd, og har bare lyst og ligge på sofaen og se på tv. hver gang jeg prøver og gjøre noe aktivt blir kvalmen værre. og reagerer på alle lukter(sikkert de som ikke eksisterer også) er og plaget med mye luft i magen og treg mage..... men er nå 8+2 dager på vei og gleder meg til det har gått 3-4 uker. da skal det værste ha gitt seg. gjorde iallefall det med førstemann.så føler iallefall veldig med dere alle som er plaget med svangerskapskvalme! vi kan iallefall syns synd i hverandre, kjekt med litt sympati fra andre som har det på noenlunde samme settet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...