Gå til innhold

Fortvilet og skjønner ingen ting... (ble litt langt)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i min pause mnd etter pergo forrige mnd. Tenkte jeg skulle prøve å ikke stresse (leste i et innlegg at det hvistnok ikke skulle ha noe å si, så nå vet jeg det...) og har derfor ikke undersøkt med eggløsnings tester denne mnd. Ikke kjenner jeg på kroppen om jeg har eggløsning og klarer heller ikke skille på hva som er eggløsning slim og hva som er gammel sæd..

Dro til legen og tok blodprøve på dag 22. Jeg fikk prøve resultatene i dag. Der sto det: LH 18, SFH 7, Østradiol 0,89 og progesteron 1 + at det sto Forenelig med midtsyklus topp (???) Noen som forstår dette?

Jeg spurte legen min om hva jeg skulle gjøre hvis jeg ikke fikk eggløsning denne mnd. Da vet jeg jo ikke når jeg skal ta 1 pille av neste pergo kur.

Det jeg fikk til svar var: Du får nok mens alikevel, selv om du ikke har eggløsning.

Er det vanlig å få mens når man ikke har hatt eggløsning?

Beklager langt og rotete innlegg, håper likevel at noen forstår og kan svare meg.

Hilsen fra

Fortsetter under...

Forstår godt at dette kan være forvirrende.

Men man kan godt få mensen uten at det har vært eggløsning. Men hvis du er i midtsyklus topp vil vel det si at du så vidt er forbi el... eller den perioden i syklusen hvor du skulle hatt el. Det kan godt være at du har hatt el selvom du ikke har kjent det. Det er ikke alle kvinner som kjenner dette.

Hvor lange sykluser pleier du å ha?

Ta utgangspunkt i lengde på en vanlig syklus for deg og legg på en ukes tid. Hvis det til da ikke har dukket opp noe mens ville jeg ha tatt en test. Hvis den er negativ ville jeg ha tatt en tur til legen slik man kan få sjekket hormonene dine og evt gi deg f.eks progesteron for å sette i gang en ny mens.

Vet ikke om dette ble veldig klønete men hvis det var noe i det jeg skrev som ble ukart er det bare å spørre.

lykke til

klem

Hei og tusen takk for svar.

Hvor lang syklus jeg pleier å ha uten pergo... det er vel ca 6 mnd :)

Forrige pergo kur hadde jeg en syklus på 31 dager, eggløsning på dag 19. Kan det være at progesteronet på blodprøven var så lavt siden jeg får sen eggløsing av pergo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...