Gå til innhold

Nygravid og smårar

Elviria

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så bekymret fordi den første CB-testen hadde så svak positiv strek. Nå, fem dager senere, er krysset skikkelig sterkt. Det tar jeg som et godt tegn :-) Er rundt fem uker nå, kanskje litt mindre fordi jeg tror jeg hadde litt sen eggløsning. Føler meg helt tullete som går rundt og grubler på disse tingene, jeg som har to barn fra før. Nå gjelder det å få tiden til å gå fram til 16. mai når jeg skal på UL.

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten og velkommen inn på disse sidene. Ser at du venter nr. 3. Det gjør jeg også. I slutten av august kommer min gutt nr. 3.

Min erfaring er også at jeg grubler mye mer og og myyye mer bekymret denne gang enn jeg har vært ved tidligere graviditeter.

Jeg tror det er mer vanlig at man grubler og bekymrer seg mer når man venter barn nummer tre eller fire. Alle jeg kjenner har hatt det sånn. En seksbarnsmor jeg kjenner, sier det ble verre, verre og verre for hvert eneste svangerskap. Du er heldig som er over den første tiden. Lykke til videre!

Det verste er verstefallstenking.... Har jo 3 friske barn.... Kan jeg få et friskt til??. Fast jeg følte meg ganske rolig, etter at fostervannsprøven var tatt. Men den forteller jo ikke alt.... Samtidig som et handikappet barn trenger jo ikke være en katastrofe.

Ja, det er mange tanker.... Vi fortsetter jo ikke å bekymre oss, etter at dem er født heller:-))

Det er godt å føle seg litt mer sikker :-) Nå bør du i alle fall ikke være i tvil, selv om jeg kjenner med godt igjen i bekymringene/usikkerheten. Første gangen jeg var gravid tenkte jeg ikke over slike ting i det hele tatt; jeg bar eok det som det kom og liksom antok at lat var i orden og at det selvsagt ville gå helt finr alt sammen (hvilket det også gjore). Denne gangen derimot, merker jeg mye mer bekymring (det er nr. 2) og jeg er mye mer usikker på om det kommer til å bra i det hele tatt. Er fortsatt kun i uke 7, så det er jo lenge til jeg kan få noen "bekreftelse". jeg har første legekontroll d. 16. mai, så det blir en spennede dag for oss begge :-) Har d vært til kontroll hos legen allerede, siden du får ultalyd så tidlig?

Annonse

Jeg har ikke vært hos legen ennå, men hadde en MA i sommer og da fikk jeg "åpen retur" hos gynekologen i ett år etter. Derfor har jeg bare bestilt en time hos henne, og hun har UL. Vi får håpe tiden flyr fram til den 16. Det er mye å ordne med både på jobb og hjemme, ute og inne i disse dager, så jeg satser på å ikke gruble meg ihjel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...