Gå til innhold

Litt rart bivirkningsspørsmål kanskje, men..

Anbefalte innlegg

....det er jo så mye rart som følger pergo, så jeg lurer på om noen av dere pergo´ere har fått svette-anfall etter endt pergo-kur? Jeg har fått nesten 1 grad høyere kroppstemperatur etter at jeg gikk på pergo, men jeg lurer på om det kanskje skyldes at jeg har syster i eggstokkene. Det kan hende at dette er et altfor avansert spørsmål å legge inn her, men på den annen side er det så mange av dere som vet så mye! Jeg har noen netter skikkelig svette-anfall også, slik at det faktisk renner av meg! Deeilig.

Er det noen andre som har fått det sånn?

Fortsetter under...

Å få hetetokter etter endt pergo er ikke uvanlig. Hadde dette selv i et par uker etter endt kur. Men svettet ikke, ble bare veldig varm...

Men hvis du svetter så mye kan det være andre ting som spiller inn. Ville nok tatt kontakt med lege og fått sjekket opp hormonene dine..... Det kan jo være at denne kuren har trigget andre hormoner som da blir forhøyet....

Har du cyster på eggstokkene fra før eller er du redd for at dette er et symptom på at du har fått det av pergoen?

Får man cyster av pergo er symptomet at du får kraftige magesmerter etter endt kur...

Vet ikke om dette var til noe hjelp....

Klem

Jeg har nok fått cyster i eggstokkene etter overstimulering av pergo, legen på kvinneklinikken sa at min gyn hadde skrevet at jeg hadde helt normal str på eggstokkene når jeg var hos han. Dessuten så har min faste gyn ul-utstyr, så hver gang jeg har vært der har vi tatt innvendig ul. Jeg er derfor ganske sikker på at jeg ikke har hatt cyster tidligere. Det står jo også at man kan få cyster av pergotime, men at disse blir borte av seg selv Jeg har ikke fått sterke magesmerter, heldigvis. Jeg tenkte kanskje at jeg svettet så mye pga høyt progesteron-nivå, uten at jeg har noe som helst grunnlag for å tro det, men legen sa når jeg var på sykehuset at progesteron-nivået sikkert var høyt siden livmoren min ventet på å blø på overtid. TR har enda ikke kommet på ordentlig, men hun er underveis, jeg spotter. Det er faktisk godt å vite at hun kommer

Nå skal jeg til mitt fastlegekontor og hente resept på paralgin forte, så er jeg forberedt på en helg med menssmerter.

God helg! Stor klem!

jeg får skikkelige hetetokter av pergo, og helt uanmeldt, føler meg som ei ungjente i overgangsalderen, men bare rundt hodet egentlig, og om natten. håper ikke jeg får enda fler cyster en jeg har fra før, jeg har hatt lap, og da brandt de noen samtidig

lykke til da, og håper du får et flott kryss på testen snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...