mamma til to... Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Heisann.. sitter og ser litt på nette, skal kjøpr pose til vinteren nå pga tilbud. Men skal jeg velge voksi eller lammeskinnpose? hva vil dere anbefalle? og vet noen hva prisene ligger på i butikkene.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 hvor er det tilbud nå på det? jeg vil ha lammeskinnspose, synes det er finest. men kunne godt tenkt meg å hatt begge delene men... litt dyrt..
mamma til to... Skrevet 27. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2006 http://www.barnashage.no/default_2.asp den er på tilbud til 1799kr.. vurderer og kjøpe men vet ikke hva de ligger på i butikkene..
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Jeg har også tenkt litt på det der.. Tror jeg vil ha lammeskinnspose, mens babyen er liten og voksi når hun har blitt større. Vi har begge deler vi.. Lammeskinnpose som jeg har bla brukt og andre i familien, mens samboern min har voksipose etter dattern hans.(stedattern min)
Turbotrollmor Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Vet dere hva slags vogn dere skal ha? Voksiposen er forsåvidt prakstisk, men tar ganske stor plass. Hvis vognen deres har liten bag (ligge-delen til babyen) kan voksi-posen bli litt for stor. Vi har en lammeskinnspose som jeg brukte da jeg var baby. I tillegg kjøpte vi en voksi-pose på salg. Vi brukte lammeskinnsposen oppi vogn-bagen på vinteren. Voksi-posen ville ikke fått plass, dessuten foretrakk vi lammeskinn til den lille babyen. Nå i vinter har hun sittet/ligget i sportsvogn og da har det vært greit med voksipose. Egentlig skulle jeg gjerne brukt skinnposen denne vinteren også, men da måtte jeg klippet hull til sitteselen i vogna, og siden andre kanskje skal bruke den etter oss ville jeg ikke gjøre det. Hvis jeg skulle kjøpt en av delene tror jeg det ville blitt en skinnpose som barnet kan ha i et par år.
PinkBaby♡ Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Jeg synes lammeskinnsposen er super. Voksiposen er litt stor og klompete, men smak og behag:)
SuperMusa Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 Det spørs jo litt hvor lenge du ønsker at den skal vare også. Har ikke voksipose selv, men noe lignende. Lammeskinnsposen er jo blitt altfor liten nå som tulla er 19 mnd. Hun vil kun sove i vogna på dagen, så vi ble nødt til å kjøpe ny pose. Så nå har vi begge deler
tjorven 1 Skrevet 27. april 2006 #8 Skrevet 27. april 2006 Jeg har en pose som heter LAMMY og den er jeg så fornøyd med!!! Den har saue skinnsbunn, som kan glides ut og dun ellers. Når vesle jenta var liten lå hun i den med bare ull undertøy lue og skjerf og var varm som bare det helt opp til 10 minus. En liten baby har en enorm egen produksjon av varme og denne posen holder på varmen. Hun har til og med brukt den i vinter og n er hun 2,5. Kan anbefales!!
mamma til to... Skrevet 27. april 2006 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2006 tjovrven 1: hvor har dere kjøpt den LAMMY posen da? evt pris?
haater husarbeid Skrevet 27. april 2006 #10 Skrevet 27. april 2006 Voksiposen etter førstemann er veldig fornøyd med den. Prisene har vel steget litt etter -02, så jeg vet ikke. Men finnes mye fint brukt da
Ajam Skrevet 27. april 2006 #11 Skrevet 27. april 2006 Har egentlig ikke tenkt så mye over det.. Men syns voksi-posen er så stor og klumpete. Men jeg er imot pelsbruk også da.. Men det finnes jo andre poser som skal være vel så bra. F.eks Brio sin pose. Skal vist tåle 30 minus.
tjorven 1 Skrevet 28. april 2006 #12 Skrevet 28. april 2006 kjøpte den på baby shop og tror den kostet næremere 2000, så den var jo ikke billig, men den er fortsatt like fin- den er ikke så STOR som voksi heller og har hull til selefeste, ja jeg er super fornøyd.
tjorven 1 Skrevet 28. april 2006 #13 Skrevet 28. april 2006 ja pels bruk og pels bruk, siden lammene slaktes for at vi skal spsie dem likevell er jeg ikke så betenkt, da er det bedre at resursene brukes i stede for å kastes. Tror det er mye sunnere for et lite nurk å ligge på natur produkter enn mye annet og varme egenskapen er jo utrolig bra. De blir jo ikke oppdrettet for skinnet men kjøttet...Men respektere helt klart ditt valg dette var bare mine tanker...dun... jeg tror de ribber noen fugler for å få så mye også....
lillemor84 Skrevet 28. april 2006 #14 Skrevet 28. april 2006 Hei "termin 24 juli" Jeg har tenkt å kjøpe Lammy-posen til lille snuppeluppa mi (drømte i natt at det er en jente;) ) som kommer i begynnelsen av oktober. Jeg har sett den på barnesikringen (vet ikke om dette er en kjedebutikk, men de har iallfall simo og briovogner så jeg tipper de fleste som fører disse vognene kan skaffe posen). Posen heter egentlig Odenwälder Babynest og kommer i to størrelser, den minste, med lammeskinn inni kalles Lammy og kan brukes frem til ca 18 mnd og den største (som har liggeunderlag i ull med bamsemotiv, til 4 år (kan brukes som sovepose også, men jeg synes den blir litt i største laget i en vogn). Den minste koster iallfall 1400 på barnesikringen og de bruker å ha litt "stive" priser. Posen er av varm dunkvalitet og dun kan lett pakkes litt sammen slik at den får plass i en bag. Tror den finnes i rød og svart:) Lykke til med posevalget alle sammen:)
tjorven 1 Skrevet 28. april 2006 #15 Skrevet 28. april 2006 min er mørkeblå og jenta mi er som sagt over 2 år og hun får nesten plass med hele kroppen innei og med hodet stikkende ut går det helt fint!
Gjest Skrevet 28. april 2006 #16 Skrevet 28. april 2006 helt klart lammeskinn i starten, baby kommer i oktober, og voksi seinere om det blir nødvendig, brukte kun lammeskinn på min nr 1.
lillemor84 Skrevet 28. april 2006 #17 Skrevet 28. april 2006 tjorven 1, vet du om hullene til selefestet passer til de fleste vogner? Hvilken type vogn har du? Vi skal kanskje arve en Teutonia Y2K (med to tette hjul foran, så den er vel for en trehjuling å regne) tror du den passer til denne? (Bare spør jeg for det virker som alle her inne har stålkontroll på vogner....)
Trisse Skrevet 28. april 2006 #18 Skrevet 28. april 2006 Eg syns lammeskinnsposen blei for varm for babyen. Brukte voksi 1. vinteren og lammeskinnspose 2. vinteren. Voksien blir så klumpete i sportsvogn/trille. Kjøpte faktisk dunpose til 3. vinteren. Den er eg kjempe fornøgd med!! God plass til stor unge som enno treng å sove. Ville vurdert lammeskinn og dunpose.
mamma til to... Skrevet 28. april 2006 Forfatter #19 Skrevet 28. april 2006 da har jeg bestemt meg, og det ble lammeskinnpose. takk for alle svarenn
tjorven 1 Skrevet 29. april 2006 #20 Skrevet 29. april 2006 jeg har brukt den både i min easy-walker og brio kombi har passet til begge. tror den passer greit selene er ikke så forskjellig det er et hull til den mellom bena, og et hull til hver skulder liksom..har du sjekket at du får plass i bilen når du slår den sammen den blir veldig lang.. og jeg persolig synes teutonia er vanskelig å "vippe" når du skal opp på fortaus-kanter ol--
Gjest Skrevet 29. april 2006 #21 Skrevet 29. april 2006 Vi brukte den lammeskinnsposen jeg hadde da jeg var baby til Lisa. Den skal vi bruke denne gangen også. Den er 22år gammel nå, men den er fremdeles like fin og god!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå