Gå til innhold

Flere som har babyer som ikke krabber ved 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som henger fint med på det meste, bare ikke krabbingen! det virker som "alle" krabber nå ved den alderen, men ikke lllegutt... Han virker ikke så interessert i det heller! Vi øver og lokker med leker, men han bryr seg ikke om å krabbe...

Fortsetter under...

slapp av det kommer nok når han er klar. begge mine jenter var treige her og storesøster krabba rett og slett ikke i det hele tatt. men ettersom lillesøster begynte i bhg da hun var 10 mnd merket hun jo at det var lurt å finne en teknikk for å skaffe seg mest mulig leker;o) nå ble hun 1 år i går og krabber som bare det, reiser seg opp på knær, men ikke videre opp. storesøster ålte seg bortover på stumpen hun da og reiste seg etterhvert opp, gikk ikke før hun var 16 mnd.

Datteren min hadde en teknik der hun ålte seg i ett vanvittig tempo.så hun krøp ikke skikkelig før hun var 10,5mnd.

Hvis de kommer seg fort nok fram uten å krabbe,så tror jeg de er fornøyd.

Datteren min begynte å krype skikkelig over natten.Litt rart og oppleve egentlig,for hun hadde ikke gjort noen tegn til å ville krype skikkelig.

datteren min henger litt etter på det fysiske. dvs en mnd ca..Så hun kryper ikke enda. men løfter bare litt på rumpa. Må bli sterkere i kroppen å armene først,men jeg stresser ikke,å lar henne ta det i sitt tempo.For jeg har sett at hun kommer dit hun skal etterhvert uannsett.

(går til fysio å får råd å tips en gang i mnd).

Annonse

Jenta mi begynte å åle seg frem når hun var 9 mnd, nå er hun 10 mnd og åler seg fortsatt fremover. Nå setter hun seg opp på rumpa og står på knærne med rumpa i været....men hun vil ikke krabbe. Hun reiser seg snart ser jeg.

Jeg bekymrer meg ikke for at hun er senere enn andre unger. Det kommer gradvis og utviklingen går fremover.

Noen barn krabber aldri, de bare reiser seg og begynner å gå.

Min krabber ikke.. åler seg bare fremover. men vi må øve sa fysioterapauten pga at d er viktig at han lerer seg å krabbe pga symetrien til hoftene( er skev i bekken og nakke), så vi øver da, men lillegutt er ikke intresert. kommer seg fremover han og ruller så d tar sid tid. men d kommer nokk=O) han er 10 mnd snart nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...