Gå til innhold

Til dere som venter nummer tre..

Anbefalte innlegg

Hvordan vokser magen? Min er mindre enn tidligere (er 13+4), og jeg gir av en eller annen grunn merkbart dårligere bilder ved ultralyd enn de forrige gangene!?

Tro om det har hatt noen innvirkning at jeg har begynt å trene i mellomtida? Har to gutter, og to vidt forskjellige svangerskap bak meg, så det har nok ikke noe med det å gjøre...Men det blir jo litt sånn likevel, at når ting er så anderledes så tenker man at det kan være jente denne gangen. Men det tenkte jeg jo sist også :-) He he..

Litt artig å høre om andres erfaringer med mage og symptomer osv...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4886626-til-dere-som-venter-nummer-tre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter nr 3, og magen er stor. Havnet over det grønne feltet på kurven også i går på kontroll. Ikke lagt på meg noe enda. Legen tok en vekstkontroll og babyen ligger helt på normalen. Er 28 uker i morgen.

Dette svangerskapet har vært annerledes enn de to første. Har vært mer uggen og dårlig denne gangen, spesielt utover dagen. Ikke kastet opp, men klarte ikke å lage meg mat de første 18-19 ukene. Med jentene hadde jeg morgenkvalme og spydde og var ferdig med det.

Ifølge gårsdagens ul venter jeg gutt denne gangen.

Hei,

dette svangerskapet er totalt anderledes enn mine forrige 2... har to jenter. Dette har til nå vært pyton... er 14+3 i dag, har vært superkvalm og dårlig siden uke 5. Har lagt på meg 1 kg til nå, veldig lite mage.... har helt sikkert sammenheng med matinntaket som er skalt for å si det sånn... spiser hele tiden for å holde kvalmen i sjakk, men veldig lite igangen. Forrige gang kom magen nesten umiddelbart syns jeg. Er så sikker på at det er gutt denne gangen... mulig ønsketenkning da....., men som jeg sier det er nesten den eneste grunnen jeg kan akseptere til at jeg er i så elendig form he he...:o) Kan jo ha noe med alder og gjøre også... var 25 første gang, er nå 36..... mulig kroppen takler svangerskapet dårligere jo eldre man blir???? Det er ihvertfall ingen tvil om at dette er det siste svangerskapet for min del!!!!!!!!!

Heisann!

Her er magen stor ja :) er 22 uker på vei, har vært et tungt svangerskap til nå, med mye kvalme og veldig lite energi.. Håper på en bedre periode nå. Har ei jente på 5 og en gutt som blir 3 til sommeren. Babyen i magen er ei lita prinsesse :) Har hatt ganske forskjellige svangerskap alle gangene, mer kvalm med de to siste, men det kan jo ha litt med å gjøre at man har full jobb og barn hjemme...ikke så lett å legge seg nedpå som med førstemann :)

Hei igjen! Takk for responsen!!

Da er det litt forskjellig erfaringer da, med hensyn til magestr..Jeg hadde veldig stor mage med guttene, så det er mulig jeg bare er normal nå :-)

Så heldig dere er som får begge deler, det blir spennende på ul da Trondheim-når skal du foresten? Jeg må innrømme at jeg har jentefølelse denne gangen, blir ikke skuffet hvis det blir gutt, bare overasket! Underlig det med den følelsen..Med førstemann visste jeg bare at det var gutt og begynte å handle gutteklær da jeg var tre mnd på vei! Med nummer to trodde jeg jente ei kort stund ,så forsvant liksom følelsen for det ene eller det andre, helt til ul avdekket en liten pjokk..

Sambo er overbevisst om at det er gutt nummer tre, og det hadde jo vært praktisk det da..Bortsett fra all fekting og krangling og bråk..Kanskje min tur til noe rosa nå? Venter spent! Lykke til videre alle stolte trebarnsmødre!

Vel - jeg har omtrent samme mage som jeg hadde med nr 1. Hadde et flott svangerskap med nr. 2: Klarte å sitte normalt (uten å være superrett i ryggen...), og klarte å stelle bein og bikinilinje til siste uke. Da ble det jente - denne gang (og den første gangen) er det gutt. Og jeg har allerede store problemer nå i uke 26!!! Lurer bare om det virkelig er noe med guttemager og jentemager - jeg tror nesten det - selv om jeg håpte det hadde med antall svangerskap og plass i magen å gjøre...?

Annonse

Oi..Blir litt håpefull her jeg nå :-) Kanskje ei lita jente jeg venter? Hmm..Men søsteren min har to jenter og hadde vidt forskjellig mager så da er det vel bare å huske på at jeg kan bli lurt, he he..

Takk for svar, artigere jo flere man får å sammenligne seg med :-)

Fortsatt fin kveld!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...