Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #1 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og nå skal jeg stumpe røyken....trodde det skulle bli så uproblematisk nå når jeg vet at jeg har en spire i magen, men det er visst ikke så enkelt likevel. Noen som kan gi meg gode råd/ tips? Jeg har hørt at det verste suget er over etter noen dager. Vær så snill og si at det stemmer da!! Alle dere andre "graverte", klarte dere å legge fra dere sigarettene i det øyeblikket testen ble positiv, og syntes dere det var enkelt og greit? Er forøvrig 5+0 idag, så er rimelig nygravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #2 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg røykte tom pakken jeg hadde, så var det bom stopp. Jeg hadde uansett tenkt en stund på å slutte, og det at jeg ble gravid så fort gjorde saken enklere. Personlig tror jeg ikke på å trappe ned. Men heller kutte helt. Men det er kanskje fordi jeg er en person som må ha alt eller ingenting:) En røyk om dagen holder ikke;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3gutter_og_1jente Skrevet 27. april 2006 #3 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har ikke klart det helt ennå og er 11+5..........Håper det går snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En liiiten til. Skrevet 27. april 2006 #4 Del Skrevet 27. april 2006 Hei,hei! Har tenkt på det samme selv,selv om jeg ikke er gravid..ennå..he-he.Det jeg hadde tenkt å gjøre er følgende: Hent fram et syltetøyglass etc og legg røykepengene der,straks du har nok.. løøøøøp og kjøp noe babyklær osvDet SKAL jeg gjøre,selv om jeg egentlig skulle gjort det nå(slutte altså) Det tar jo toppen et par dager så har du penger til en liten dress.Få høre hva du syns om ideen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #5 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg tror heller ikke at det er så lurt for meg å trappe ned til noen få røyk om dagn....er redd det kommer til å skli ut fullstendig. Slet du med å slutte eller? (Til deg som røykte opp pakken din, og så sluttet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #6 Del Skrevet 27. april 2006 Ja, det var en god ide! Nå har jeg to barn fra før, så jeg har mesteparten av det jeg trenger, men shopping av babyklær er uansett gøy da! Selv om kan kanskje ikke nødvendigvis trenger så mye... Hovedinnlegger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønepøne;-) Skrevet 27. april 2006 #7 Del Skrevet 27. april 2006 Hei hei Jeg slutta øyeblikkelig da jeg testa positivt. Er overraska over meg sjøl, hadde aldri trodd jeg skulle klare det etter 11 år som røyker. Det var tungt de første dagene, men det gikk overraskende fort over. Nå har jeg holdt meg i 3 uker og tenker bare på røyk enkelte ganger, som f. eks etter middag og sånn. Snart er det eksamensperiode, og det blir en hard prøvelse for meg. Men nå skal jeg klare det. Et tips: Tenk bare at du skal slutte mens ungen er i magen din. Hva vi gjør etter det får vi ta når den tid kommer. Jeg vet iallefall at jeg ikke har tatt min siste røyk, men jeg skal ikke røyke så lenge jeg er gravid. Good luck til oss:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #8 Del Skrevet 27. april 2006 Heisann. Nei jeg slet egentlig ikke. Men nå skal det sies at jeg sluttet og holdt meg helt røykfir i et halvt år, for ca et år siden. Like før jul sklei jeg helt ut. Begynte på fest, så når jeg var med venner, så plutselig var det hele tiden:) Slet egentlig ikke med å slutte noen av gangene. Hilsen hun som røykte opp pakken:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tess30 Skrevet 27. april 2006 #9 Del Skrevet 27. april 2006 Heisann! Det e bare å bite tennern isammen å bli enig me sæ sjøl at nu e det stopp.....Og ikkje ha røyk hjemme....Hver gang dokker tenke på røyk, så tenk på babyen! Funka førr mæ...Har ikkje rørt røyk sia 12 april.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsa Skrevet 27. april 2006 #10 Del Skrevet 27. april 2006 Ja, det er vel det. Mannen min sluttet å røyke for 3 måneder siden, og han røykte mye mer enn meg, så da må vel jeg også klare det.... H.I Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tess30 Skrevet 27. april 2006 #11 Del Skrevet 27. april 2006 ja det gjør du, stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsa Skrevet 27. april 2006 #12 Del Skrevet 27. april 2006 Uups, glemte anonymknappen...ja, ja det spiller vel ingen rolle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobia Skrevet 27. april 2006 #13 Del Skrevet 27. april 2006 ETT RÅD : Les boken "Endelig ikkerøyker" av ALLAN CARR ca 149 på Narvesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest leelu23 *27.11.2006* Skrevet 27. april 2006 #14 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg sluttet det øyeblikket jeg testet positivt og samboer kuttet ned og røyker ute :-) Det jeg tenker er at babyen i magen har ingen mulighet til å si ifra at den ikke liker det og at for hver gang moren tar en røyk sitter "giften" dobbelt så lenge i babyen som i moren!!! Stakkars de babyene som må ligge 9 mnd i røykos.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grigri m/3 gutter Skrevet 27. april 2006 #15 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg sluttet tvert etter 11 år, men ikke fordi jeg ble gravid. Jeg har ikke tro på nedtrapping, hadde jeg røyk i huset røykte jeg den også. Kutt tvert og ikke tenk at" jeg prøver å slutte" og "jeg ser om det går", da går det heller ikke, du må bare VITE at nå er du ikkerøyker og sånn er det! Røyksuget kommer til å forsvinne etterhvert, men det kommer sikkert til å ta tid før det fosrvinner helt, men det blir enklere og enklere å motstå for hver dag som går. Jeg sprang(for seint ute som vanlig) opp en bakke til bussen hver morra, og merket forskjell etter 2 dager på pusten! Kjempegøy! Jeg unngikk også røykesituasjoner som f.eks å gå ut med røykerne på jobb, jeg satt inne og tok pause først, for å unngå fristelsen. Spiste godis den første dagen også, for jeg trodde jeg kom til å ha orale behov hehe. Min konklusjon er at innstillingen er 80%, resten går på motivasjon og kanskje litt hjelp fra omgivelsene, jeg tror det er veldig vanskelig å slutte hvis samboer/mann røyker fortsatt(ihvertfall hvis han røyker inne), og den nye røykeloven har jo gjort det enklere å gå på cafe. Puh, ble nesten bok dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. april 2006 #16 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg hadde trappet kraftig ned før jeg ble gravid (det var planlagt), og har ikke tatt en eneste sig. siden jeg fikk positiv test. Hadde aldri trodd det - men det var ingen problem å slutte når jeg visst om spiren i magen. Tenker ikke på røyken engang. Men - det er klart at det ikke er like enkelt for alle å slutte, spesielt de som har røyka i mange år. Kjenner mange som ikke klarer det. Men TENK på så god samvittighet du kan ha når den lille baby´n din kan vokse opp i en røykfri kropp! Heng fast i den tanken, og stump røyken nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #17 Del Skrevet 29. april 2006 Hei. Slutta med å røyke når testen var positiv. Tok den siste røyken mens eg venta på svaret på testen... dette er en uke siden og eg har ikkje hatt lyst på røyk siden. Dette kan ha sin forklaring i at eg e enormt kvalm og dårlig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondejente Skrevet 29. april 2006 #18 Del Skrevet 29. april 2006 Ja, det beste rådet mitt er: Begynn å tren! (hvis du ikke gjør det..). Hvis du ikke er motivert for trening, så gå turer i hvertfall. Nå som våren er her så er det jo så fint å komme seg ut. Den følelsen du får av velvære vil helt sikkert bidra til at du får mindre lyst på røyk. Start dagen med å drikke en halv liter vann - gjerne fra flaske, det føles enklere liksom.. Det er så godt å føle seg sunn og frisk, og en slipper den fæle stanken også! Husk at litt er bedre enn ingenting når det kommer til fysisk aktivitet. Når du greier å kutte ut røyk så kan du jo også belønne deg selv med andre ting, siden du får bedre råd også. Det er mange positive sider ved å slutte å røyke, men det vet du. Selv røykte jeg mer eller mindre fast i ti år før jeg nesten sluttet.. Da røykte jeg bare 1-3 sigaretter hvis det var helg og jeg drakk litt vin. Nå lar jeg ikke røyk være et tema i det hele tatt, og slik skal det fortsette å være. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå