Gå til innhold

fødsel satt i gang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg ble satt i gang ved min første fødsel. fikk hormon gele. gikk med små rier ca 12 timer. var ikke vondt i det hele tatt. tuslet rundt på sykehuset og kjedet meg. etter de 12 timene gikk vannet og da begynte de ordentlige riene. de kom veldig tett, og var jo selvfølgelig vonde. men etter 2 t og 45 min var jenta ute.

med nummer to begynte det av seg selv. syntes riene var veldig like som første gang. følte jeg hadde mer kontroll første gang. gikk enda fortere med nummer to. 1t og 20 min fra vannet gikk.

det er flere måter å bli satt i gang på. kommer ann på om du er moden eller ikke. en kan få hormon gele, drypp, ballong og piller. sikkert flere ting også, men disse vet jeg om.

De setter igang fødselen ved å gi deg drypp, altså de setter et dren (er det ikke det det heter) inn i en blodåre og drypper en væske inn. Hvis du ikke er moden setter de modningspille på deg først.

Ved en igangsettelse blir riene mer intense og mer effektive. Jeg vil si jeg synes det var en knall-tøff start i forhold til den naturlige starten. Fødselen varer ofte ikke så lenge når du blir satt i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...