Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om å begynne med både tannpuss og fluor fra første tann, og den kom da gutten var ca 5 mnd. Da knuste jeg tabeletten i maten, men nå gir jeg den hel. Han er nå 14 mnd.

Det hender vi glemmer den da, men tannpussen hopper vi ikke over.. Han vil ikke så det er en liten "kamp" hver kveld, men finner på ting han syns er spennende å se på og distraherer han litt så går det jo på et vis..

Vi gir også fluor med banansmak og det er også høydepunktet før legging. Vi pusser ofte med elektrisk tannbørste (hastigheten på laveste nivå) og da er tannpussen helt greit. Med den manuelle så er det vanskelig å komme til da hun stopper den med tunga mellom leppene, hmmm dårlig forklaring.

Annonse

Her gis det fluor til store og små:-)

Johannes er heller ikke noe glad i tannpuss, spesielt ikke når jeg eller mannen min skal pusse hans tenner. Han "pusser" dem selv først, dvs sutter, og så pusser vi etterpå. Det blir hyl og grin, men sånn er det jo bare. På lang sikt lønner det seg veldig at de får pusset tennene sine grundig, og dessuten gir de seg etter en stund med kamp når de forstår at dette er noe som gjøres uansett.

Den lite trivelige sceansen avsluttes med fluortablett etter at han har roet seg igjen, men da blir han også salig i blikket når han får den berømte tabletten;-)

vi begynte med fluor nå når snupp ble ett år, og tannpuss varierer veldig i hvor populært det er. kjøpte 0,25mg med banansmak og den er stas! var bekymret for om hun skulle sette den i halsen og om hun skulle få suget den "opp" fort nok, men det går helt strålende. tar den litt ut og inn med fingrene og må titte litt på den av og til, men god er den! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...