Gå til innhold

3 SA på litt over 4 mnd... Tør vi prøve igjen?

lykke 13.03.2007

Anbefalte innlegg

Fra slutten i oktober i fjor og fram til begynnelsen på mars i år har jeg hatt 3 spontantaborter ( mon tro om det er ny rekord...!!) Noen i lignende situasjon som har lykkes allikevel? Trenger å høre at det kan gå bra... Jeg har ei frisk jente på 3 fra før, så vet jo at dette kan vi,men... Synes humøret er ganske ok for å være ærlig men noen tunge stunder innimellom blir det jo... Hører gjerne fra andre , kanskje noen fra Lillehammerområdet?

kjj

Fortsetter under...

Det var jo trist å oppleve slikt 3 på rad...

Første som slår meg er om du har prøvd altfor tett?

Kanskje du bør gi kroppen litt hvile,før du prøver så raskt igjen?

Muligens at du trenger progesteron tilskudd for å hjelpe å holde på fosteret?

Har du målt progeteron nivået ditt?

Når man har hatt 3 SA,vil det jo bli utredning om det...om det er noe genetisk osv.

Hvis man mister mer enn tre ganger på rad skal man automatisk gå gjennom full utredning. Hvis dette har blitt "glemt bort" i systemet, så kontakt legen din. VCiktig med utredning når man har mistet så mange ganger!

Og nei, det er helt sikkert ikke din skyld at du har mistet, har mistet selv og fikk beskjed om å bare prøve igjen med en gang.

Utrolig trist å høre om dine sa'er...

Men kontakt lege!!!

Så trist å høre!

Og det kan vel nesten høres ut som ny "rekord" ja. Selv har jeg mistet 2 ganger; en gang i november, og nå nylig igjen.

Veldig forskjellig hva legene sier; noen sier at man bør vente et par måneder, mens andre sier bare "kjør på", så ikke lett å vite hva man skal bli klok på.

For min egen del tror jeg nok at vi kommer til å ta det rolig en liten stund nå...for da kan jeg iallfall ikke skylde på egen utålmodighet etter å bli gravid om det går galt tredje gang, så kommer til å vente minst 1 måned etter at jeg får tilbake mensen. Tror jeg nå iallfall da!!! ;)

Det er som de andre sier her - etter å ha mistet 3 ganger kan du få utredning. Var akkurat den beskjeden jeg fikk fra legen nå når det gikk galt for andre gang.

Så, om ikke de har snakket med deg om det, ta kontakt med legen din.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...