Gå til innhold

Oktober: har dere gått opp i vekt?


termin 22oktober

Anbefalte innlegg

var på kontroll i dag, sist gang var for 6 uker siden da hadde jeg gått opp 1 kg. når jeg var der i dag , så lå jeg på det samme som sist.. så rart, trodde jeg ville ha gått opp noe. magen har jo blitt ganske stor, greier ikke og gå i vanlige bukser lengre:(

hvordan er det med dere andre? jeg er 14+5 i dag. hørte også hjerte lyden til den lille , da beg jeg og stri grine når han endelig fant den, ble så letta. vært litt bekymret de siste 2 dagene fordi jeg ikke har kjent liv lengre. men nå fikk jeg bekreftet at alt var bra:) klem fra meg og den lille=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin dagen før deg.. Jeg har gått ned 3.5 kg jeg da.. Men magen den kommer =) Har selv begynt å gå med mammabukser, og kosebukser hjemme.. Selvom magen ikke var altfor stor så var det mye mer behagelig..

 

Men regner med at kiloene kommer etterhvert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 24 oktober og var på kontroll på tirsdag og hadde gått opp 1,5 kg. men jeg tenker faktisk ikke så mye på kiloene jeg da.

 

Fikk høre hjertelyden og det var helt fantastisk :):) (158 slag i minuttet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18+0 i dag og har gått opp 2kg - men flere cm rundt magen, ser skikkelig gravid ut nå!

Kjekt det også da, så ser man ikke bare småfeit ut liksom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i den 17.svangerskapsuke og har gått opp 1 kg. Jeg bruker fortsatt mine vanlige bukser og har ikke begynt med mammaklær ennå, men mage har jeg fått - litt ihvertfall.

Jeg kjenner også bittesmå svake spark hver dag. Kjenner de ekstra godt igjen siden dette er mitt 2.svangerskap :-) UL om 1 1/2 uke, så det gleder jeg meg masse til! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18+0 i morgen og har gått opp 3 kg... Godt å høre at jeg stiller ganske likt som dere. Har fått stor mage og er tynnere i ansiktet og ryggen enn vanlig, så vekten har fordelt seg annerledes.

 

Gleder meg utrolig til UL neste uke. Har bare vært på et legebesøk, og har hverken hørt hjertelyd eller sett noe som helst inni der. Begynner å lure på om jeg har to, jeg, for jeg synes magen er så stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt og se at jeg slipper og bekymre meg for om jeg har gått for lite i vekt da:) her virker det som om de fleste har gått opp 2-3 kg, så jeg ligger ikke så langt bak:) er akkuratt som om ansiktet og beina mine har blitt strammere, og at det har blitt "flyttet" opp til magen, he he:) takk for alle svar, klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gått opp noe jeg heller å har termin 8 oktober.. hadde gått ned en halv kilo, ble litt bekymret sselv..men fikk høre hjertelyden, ho jobba litt før ho fant den,helt herlig å høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg litt komplekser jeg..16 uker og har gått opp 4 kg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18+0 i dag ig har gått opp 4 kilo. 4 sure kiloer, har blitt for mye snoop og mat i det siste. Er jo konsant sulten jo. æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, har gått opp 8 kilo. (sitter for mye stille, selv det å gå gjør vondt..) blir nesten kvalm av å gå forbi speilet for tia, men er velsignet med en samboer som prøver å overbevise meg at jeg fortsatt ser bra ut..(snille snille mannen) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å se at det ikke bare er meg Renate! Jeg har gått opp ca 8kg siden jeg ble gravid. Synes ikke noe særlig om det, får ikke på meg klærne jeg brukte ved nyttår.

De to første kiloene kom riktignok av mye god mat på ferie, og de andre har kommet krypende da livet mitt nærmest har blitt snudd på hodet. Konstant kvalme og svimmelhet som måtte dempes med konstant småspising i første trim, slutte å jobbe 16 timer om dagen pga trøtt, kvalm og svimmel (før jeg ble gravid jobbet jeg full stilling pluss oppussing av hus), slutte å røyke, mye sofasliting osv.

 

Prøver ikke å unnskylde, men å forklare;) Det er ikke alle som klarer å bare gå opp 4 kg innen uke 18. Jeg har imidlertid begynt å trene litt igjen, og satser på å at vekstkurven min flater litt ut nå. Lenge leve den snille mannen min, som prøver å overbevise meg om at jeg fremdeles er flott:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 19+1 i dag. Gått opp ca 3 kg. Begynner virkelig å merke magen nå. Den kom så plutselig. Bruker noen av de vanlige buksene mine ennå, men de begynner å bli litt stramme rundt magen :)

 

Skal på UL fredag. Vi er VELDIG spent. Håper at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin dagen etter deg, 23.okt og har gått opp 1 kg. Har kjøpt en mammabukse, men bruker de buksene jeg har som er videst og lavest i livet ennå. Merker det godt på magen. FIkk ikke på meg bunaden da jeg skulle i konfirmasjon i helgen. Blir ikke lenge til jeg ikke orker vanlige bukser lenger, tror jeg, men man blir lei nok av mammabuksene etter hvert, så jeg utsetter det så lenge som mulig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spøsmål. Har termin dagen etter deg og mener jeg er 16+4 i dag. Regner du ukene fra unnfangelsen/barnets uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 4 kg - og er 15+6 i dag... Egentlig mer fordi jeg hadde lagt på meg før første kontroll (litt for mye goddis i jula ja)...men, men... Prøver å holde formen, og passe på at vekta ikke sitger for raskt.. Men vi må jo legge på oss noe - hvis ikke nå ikke det heller sundt!!!

 

Jeg har ihvertfall fått god gravidmage - og har allerde fått en del spørsmål om når junior kommer... Har en svigerinne som du ikke ser antydning til mage på ennå, og hun skal ha 2 stykker - en hel uke før meg... Så jeg tror at dette er ganske så forskjellig fra dame til dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 18. uke og har gått opp 2 kg.

Er det så nøye da jenter...? kan ikke tenke på fett og kalorier i svangerskapet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på min 19 uke i dag,termin 8 Oktober, har gått opp 3 kg. til nå, men har ikke vært på vekta på et par uker, har blitt større rundt rumpa og lårene,så det kan tenkes jeg får meg en "smell" neste gang jeg veier meg. Nå har jeg tatt frem sykkelen, så nå skal jeg spise og sykle,så da går det nok opp i opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i min 18. uke har gått opp 4 kg, men nå har endelig formen bedret seg, så nå har jeg rørt på meg hver dag den siste uke, men så har sukker behovet plutselig økt betraktelig.... dette går bra.. he he la på meg 9 kg sist så jeg ligger litt foran skjema kan du si... men jeg har hele livet på å bli slank igjen og så lenge jeg klarer å være litt i bevegelse skal dette gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var legen som regnet det ut for meg... i følge barn i magen er jeg en uke mindere på vei, men jeg følger det legen sa jeg og regner med at det er riktig:) blir spennende nå når vi får ultralyd termin og sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 18+3 nå (ble satt tilbake en uke på ultralyd) (19+3 i følge menstermin). har gått opp 3,5 kg, er ikke bare på magen det merker jeg, men mest ahr nok kommet der, for får ikke på de vanlige buksene lenger, måtte gi opp forrige helg, så nå er det mammabukser hver dag. har fått litt begynnende bekkenløsning, så får ikke lov til å trene på langt nær så mye som tidligere, kan bli tøft. komme til å se ut som en flodhest om noen måneder hvis jeg ikke er litt mer forsiktig med hva jeg spiser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...