Gå til innhold

Noen her som kan forklare meg hvordan kynnere egentlig kjennes ut??

Anbefalte innlegg

Er i uke 25 og lurer på hvordan de kjennes ut.

Vet det er noe med at livmoren blir hard.Men jeg føler den alltid er hard jeg.hehe.

Er det sånn at du føler at magen strammer seg selv,uten at du gjør noe?

Jeg kjenner magen strammer seg spesielt på sidene av og til.I kantene på livmoren på en måte.Hvor lenge holder en kynner på egentlig?Bare noen sek.eller er det minutter?Er veldig nysjerrig på dette..

=)

Fortsetter under...

Jeg kjenner det som en litt krampeaktiv følelse rundt livmoren. Det er ubehagelig, men ikke direkte smertefullt. Hvis du kjenner på livmoren blir den hard som en stein. Når babyen begynner å bli stor kan du nesten kjenne kroppsdelene på utsiden av magen når kynnerne pågår.

Jeg er 15 uker nå og har såvidt begynt å få kynnere. Mener å huske at de kunne vare oppimot et halvt minutt i forrige svangerskap.

Hei:)

Stemmer det at magen strammes og blir hard, dette er bare sammentrekkninger fra livmoren som ''trener'' seg opp til fødslen. Disse kommer når som helst, selv når du sitter helt stille:)

Kynnerer varer som regel rundt 30 sekunder, men kan også vare lengere eller kortere.

Har du mye kynnere bør du høre med jordmoren eller legen din om dette, det er forskjell på falske rier (kynnere) og ekte rier, men ikke alltid like lett å kjenne forskjell.

Visst du er mye plaget med ubehag under kynnere så får du kjøpt magnesium tbl reseptfritt på apotek og i helsekost butikker.

Lykke til videre:)

Sist jeg var gravid hadde jeg så mye kynnere at jeg ikke kunne jobbe lenger. Det førte også til at gutten min holdt på å bli født 1 1*/2 mnd for tidlig, heldigvis klarte de å stoppe det, men det som skjedde var at kynnere gikk over til ekte rier. Jeg satt meget pent i stolen min den jula. Dette er noe du kan være obs på dersom kynnerne blir veldig steke og ofte.

Pass på deg selv.

Nå er jeg 15 uker på vei med nr to og har heldigvis ikke kjent noe til kynnere ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...