Gå til innhold

Er så spent..........

Mamma37

Anbefalte innlegg

Hei alle dere, jeg er innom her og leser ca. annenhver dag. Har ikke blitt til at jeg har skrevet noe innlegg. Men fikk lyst til å dele med noen idag:-)

I morgen skal jeg til gynekologen/fødselslegen min til kontroll og da skal det måles her og der. OG vi skal ut fra resultatene bestemme når og hvordan fødsel skal foregå. Jeg har termin i følge franske beregninger 21 mai. Det er siste dato man kan gå i svangerskapet. I følge norske beregninger har jeg termin 14mai. Dette er mitt 4 barn. Har ei jente på 12,5, gutt på 5,5 og enda en gutt på 3,5år. Vet ikke kjønnet på denne babyen, annet enn at den ble målt til 3.7kg og 47.5cm for 2 uker siden. De to siste var på 4.6kg fem dager over term, og 4.8kg 1 uke før term. Så jeg håper på å bli satt igang tidligere eller om vi foretar et planlagt ks. Uansett så er jeg såååååå spent og klar for å se babyen min. Gir en tilbakemelding i morgen etter timen min. Da kan jeg endelig få gjort meg ferdig med div. innkjøp som må til når en baby kommer i hus. Ha en fin dag allesammen.

Varme hilsner fra

Fortsetter under...

Hei, regner med at du skal føde i frankrike ettersom du bruker franske beregninger. Jeg vet at de ikke lar mødre gå noe særlig over tida med sine beregninger).

Jeg var med på en venninnes fødsel i Paris, og det var både morsomt (de var ikke jeg som hadde vondt) og trygt. Men det ble en rar opplevelse for litt liberale nordiske jenter. Var på et private sykehusene for fødsler som ble drevet av nonner. For det første måtte vi krangle slik at jeg kunne være med på fødselen. De fleste fedrene ble satt på gangen, stakkars. Og det var nok slik nonnene likte det den gang (noen år siden). For det andre mente de at min venns baby var abnormalt stor (4,2) og dermed ikke kunne fødes normalt. De var ikke vandt til nordiske babyer, nei. Moren nektet keisersnitt, men det ble det til slutt uansett på grunn av navlesnor rundt halsen. Men de var veldig hyggelige og hadde flott utstyr. Fødselen gikk greit.

De litt stive nonnene var ikke noe flink til å gi ammeråd. Kanskje ikke så rart ettersom så få franske kvinner ammer lenge på grunn av begrenset fødselspermisjon, dessuten var de jo nonner (hadde ikke akkurat erfaring selv). Moren fikk også mat på sykehuset som skal sette ned melkeproduksjonen, ettersom de fleste ikke skulle amme etterpå. Vi hadde mye morro med å spøke rundt den oppfølgingen hun fikk av de litt gammeldagse nonnene- spesielt når hun spurte om amming og sting nedentil ble noen av de yngre litt røde i toppen.

Mye morro for liten innsats.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...