Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er verdens heldigste foreldre til en liten jente laget ved IVF på Ullevåll. Vi vil gjerne ha en til, men har hørt at vi trolig ikke vil få dette via det offentlige fordi vi har et barn og derfor ikke blir prioritert? Jeg blir 36 i sommer, så vi har heller ikke alverdens tid å vente. Er det noen som vet hva slags regler som gjelder her? Ullevåll har ikke "fryseboks", så de 6 eggene jeg hadde ekstra forrige gang, ble ikke tatt vare på dessverre...

Lykke til til alle dere som er midt i prosessen med forsøk -det er slitsomt, men så utrolig verdt det når det går bra!

Fortsetter under...

Hei:-)

Vi er også verdens heldigste foreldre til ei lita jente, som vi greide å få til mens vi sto i ivf-kø:-) Nå skal vi ha søskenforsøk. Dere blir slettes ikke nedprioritert selv om dere har barn fra før. Lykke til:-))

Hei - I mine IVF papirer (info fra sykehuset) står det at hvis man har 2 barn fra før, får man ikke tilbud om IVF. Vi har en "selvlaget" gutt på 3.5 og får hjelp nå til nestemann.......men flere etter det får vi ikke hjelp til (hvis vi ikke får det til selv da, vel og merke.)

Hei,

Dere får hjelp til søsken. Jeg måtte ikke vente særlig lenge med det heller. Tok kontakt direkte med sykehuset (trenger ikke gå gjennom lege en gang siden de alt har deg i systemet), så avtalte vi tid. Måtte signere papirer på at vi hadde bodd sammen lengre enn 2 år (enda en gang...vi er ikke gift), og så ta nye blodprøver.

Vi lyktes på 1 forsøk denne gang også. Har egg på frys, som vi kan få bruke dersom vi vil forsøke å få et tredje barn. De oppbevarer dem i 5 år.

Sist vi hadde forsøk fikk vi ikke egg på frys...selv om det var egg til det. Virker som en nå mer "rutinemessig" legger egg på frys....og så er det "vanskeligere" å få satt inn 2 egg. Vil begrense tvillingfødsler siden disse alltid regnes som risikosvangerskap.

Lykke til da.

Jeg har hørt "rykter" om at de med barn fra før blir "prioritert".

Sikkert ikke hele veien, men får vell kanksje komme litt fortere til da?

For å unngå større aldersforskjell en nødvendig.

Vet ikke om dette er sant!

Annonse

hei

jeg er gravid i 12 uke nå, med vårt første barn. på st.olav sa de at når man har klart å bli gravid via prøverørsbehandling, så bynner man automatisk på blankt ark. det vil si at man har krav på 3 nye forsøk (egguthentinger). de sa ingen ting om hvordan man blir prioritert eller hvor mange barn man kan få. det må vel gå etter alder det tenker jeg, slik som det gjør ellers

Vi har en gutt på 2 år, som selvfølgelig er verdens nydeligste. Nå er jeg gravid med nr 2. Vi har vært i Porsgrunn og begge er IVFbarn. Da vi skulle i gang med vårt søskenforsøk "snek" vi i køen. Fordi vi allerede var inne i systemet. Betaling var på samme måte som sist.

Hei Bretagne!

Vi er en av de heldige som har et ivf-barn laget på Riksen. Da vi bestemte og prøve på et søsken,skrev vi brev om ønsket og fikk brev tilbake at det var innvilget.( tok kanskje i overkant av en uke).Deretter ringte vi inn og fikk beskjed om at det var kortere ventetid for oss som allerede var inne i systemet.Fikk beskjed om å ringe inn neste mens også var vi igang. Så for oss måtte vi bare vente en mnd. Så lykke til.Klem.

Vi får hjelp til å lage to barn, hver gang med 3 forsøk. Klarer en det ikke på de 3 første er løpet kjørt i det offentlige. Blir det et barn første 3 forsøk ,kan en få 3 forsøk til for å lage et søsken. Får en 2 barn på første forsøk får en ikke prøve å lage søsken. Mest valutta for pengene og arbeidet er derfro å få et barn først og tvillinger neste gang.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...