Gå til innhold

Hvordan pynte guttebaby til konfirmasjon og 17.mai?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi skal i konfirmasjon til helga og i den anledning tenkte jeg å kjøpe noe han kan ha på seg på 17.mai også. De vokser jo så fort.

Han er 7 mnd og bruker størrelse 80 (ja han er lang:)

Hva tenker dere å pynte med?

Syntes det er vanskelig jeg når en ikke har jente og kan kjøpe kjole og sånn.

Har tenkt på bunad men de på obs...jaja taler for seg selv for meg.

Hvor får man tak i billig "dressjakke" og sånn?

I bryllupet vårt 1.juli skal vi leie sjakett til han, men det blir liksom noe annet. Oi ble langt dette, håper dere gadd å lese.

Takker for svar

Fortsetter under...

Kor pynta har du tenkt at han skal vere? På 17. mai skal guten vår ha på seg "skjorte"-body, strikkavest og fløyelsbukse. Det same hadde han på seg i dåpsselskapet sitt. Eg meiner dette er pynta nok til ein baby på 17.mai, men i konfirmasjon er eg litt meir usikker. Kjem an på kor formelt dei skal ha det. Men matrosdress er jo ei løysing?

Jeg har kjøpt en kjempefin dus, limegrønn-lindress (bukse og kortermetskjorte) til sønnen min på 9 mnd. Har også kjøpt matchende hvit golfjakke, samt vest som hører til settet. Han ble så søt så da jeg prøvde det på han. Det var ganske dyrt så jeg har tenkt at han skal bruke det i konfirmasjon og på 17. mai, samt at han også kan bruke det utover sommeren (det er mange i familien som har bursdag ....)

Annonse

jeg synes det er pent med en litt lys bukse (beige feks) og en litt fin body og/eller en pen genser . føler mange ganger det er litt "ut" å stivpynte barna og at tøy som også kan brukes til hverdags etter at man har brukt dem til fint er greit . har en gutt på 9 år og jeg har handlet med tanke på fler "bruksområder" . litt kjipt å kjøpe tøy som kan brukes to ganger likssom.. de vokser jo også fort ut av klærne når de er så små.

Hei

Tusen takk for svar jenter:)

Har vært og shoppet nå jeg. Var ikke lett.

Men det ble en litt dyr matrosdress av skikkelig flott kvalitet fra Fru Lyng, til 670kr. Litt dyr men dog elegant i forhold til de billig-greiene JEG har sett.

Blir nok fin nå:)

Så også på bukse og skjorte med vest...mye fint og vanskelig å bestemme seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...