Gå til innhold

Tror jeg mister nå

Håperjo

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+2 idag og tror jeg er i ferd med å spontanabortere. Jeg har hatt to SA tidligere, før jeg for vel 3 år siden hadde en vellykket graviditet.

Føler meg så tom. Vet at sjansene for at min mann skal kunne gjøre meg gravid igjen er minimale (har hatt utredning).

Prøver å holde motet oppe og si at det er håp, men for meg har dette alltid betydd SA.

Lurer på å ringe lege og be om ultralyd, men må straks holde kurs, så jeg har igrunn ikke tid til å ringe. Og jeg må fungere - late som om alt er ok nå mens jeg jobber. Ikke ser vel gynekologer om det SA heller, så tidlig -tenker jeg. Men jeg må vel inn til UL- til uka el.

Nå er jeg bare trist.

Fortsetter under...

Takk for at du tenker på meg!

Glemte å si at jeg hadde blødninger, var (og er) litt opprørt.

Jeg har det ok, men vet ennå ikke om jeg har hatt MA.

Jeg har ringt legekontoret, de var hyggelige nok, men sa vel kun at jeg måtte dra til legevakten om jeg fikk store blødninger. Jeg vil tro at det er hvis jeg har store smerter om mindre blødninger jeg burde dra? Jeg er så oppgitt.

Møtte opp på legekontoret igår, for å prøve å få blodprøver el. ultrayd.

På morgenenen er der akuttimer el. evt. så kan man få bestille time.

Legen min var ikke der, så jeg fikk ingen av delene. Og de andre legene hadde det for travelt. Og de kunne heller ikke ta blodprøver uten legerekvisisjon. Jeg ble spurt om jeg hadde tatt en ny graviditetstest nå. Legesekretæren skjønte meg vel ikke helt når jeg sa at den sikkert i såfall ville vært positiv ennå. Hun bad meg komme ned imorges med en urinprøve, men jeg droppet det.

Så nå venter jeg på en privat ultralyd jeg har bestilt, men det er ennå 2 uker til og hver dag føles uendelig. De skal ringe meg hvis det blir en avbestilling tidligere. Jeg vet ikke om jeg orker dra til legen igjen nå, det tar mye tid og krefter. Og jeg blir oppgitt over å ikke bli hørt. Og hvis jeg får rekvisisjon til ultralyd må jeg sikkert selv ringe rundt for å høre hvem som har ledig. Jeg må trolig vente et par uker likevel. (jeg har gjort dette før).

Blødningene har heldigvis blitt borte, de varte ca. et døgn. Jeg har kun hatt ørlite brun utflod siden. Men det som skremmer meg er at dette startet med mørke, nesten svarte "rester".

Jeg tror (håper iallefall) jeg er gravid fortsatt, men akkurat nå føler jeg at jeg aldri har lyst å dra til legekontoret mm. igjen.

Skulle ønske jeg bodde i en større by der man ialfall kan kjøpe seg helsetjenester "på dagen".

Jeg ringte legevakten igår, fikk samme type mørke "blødninger/rester" på nytt igår, bare mer. Det varer ennå. De tok meg forsåvidt seriøst, men svarte ikke på om jeg kunne få ultralyd. Enda jeg spurte direkte. De sa jeg kunne komme inn og få snakke med en lege. Men hvis det er kun det som skjer har det lite for seg.

Jeg tror ikke jeg er gravid lenger, men har aldri hatt MA (kun SA).

Hvor lenge tar det før noe mer skjer? Kan jeg ha slike "mørke rester" i ukesvis?

Det er til å bli gal av.

noralill: håper det går bra for deg videre

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...