Filip sin mamma <3 Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 jeg har vært hos lege idag og han sa jeg mest sannsynlig har PCO fordi jeg hadde noe cyster på eggstokkene... men jeg kan ingenting om pco jeg... har lest at det er "vanlig" at folk med overvekt og diabetes å sånne ting får det. men jeg har ingen av delene. finner liksom ikke den kategorien jeg går under...hehe hva gjøres med sånne ting? jeg har alltid hatt regelmessig mens, men tror selve el ikke alltid har vært der...iallefall ikke ofte jeg har fått pos el test...ynk. kan noen være snill å fortelle meg litt, så jeg skjønner noe. er en smule rådvill kan man si....takk!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Les deg litt frem på tidligere innlegg og søk på pco på nettet.Finnes mye info om det. Gå innpå kvinnelegen.no,der finnes det også nyttig info.
Jente-77:-) Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Heisann, Vi er nok i samme situasjon vi to. Var til gynokolog for noen veker siden og fikk konstantert PCO fordi eg hadde cyster på eggstokkene. Har slitt med sjelden mens etter at eg sluttet på p-pillen for 1 år siden. Men idag kom tr faktisk:-) bare en måned siden sist ho var på besøk så blei litt glad. Har du tatt masse prøver? Eg har tatt innvendig ultralyd, celleprøver og blodprøver. Alle var heldigvis fine. Skal inn igjen til gynokologen om 2 veker. Da skal vi begynne behandling, men kva som venter er eg litt usikker på. Kor lenge har dere prøvd? Etter det eg har hørt er det vanlig å få pergo dersom ein har PCO og sliter med å bli gravid, så håper eg får det no. Trur forskjellen på PCO og PCOS er at PCO er cyster på eggstokkene og med PCOS er det andre symtomer i tillegg. hormonforstyrrelser ol. Det er endel å lese på desse sidene her. Veit du kva behandling du får fremover? Har du fått ny time? Dette går nok bra skal du sjå:-) Har ei venninne som har PCO og ho har 3 barn idag. Alle med hjelp av pergo.
Filip sin mamma <3 Skrevet 28. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2006 ja det blir spennede å se videre hva som skjer.jeg har ikke kommet så langt enda, har ikke tatt innvendig ul hos spes eller tatt noen andre prøver bortsett fra blodprøver.derfor jeg er veldig spent. vi har prøvd i 15 pp (må bare oppdatere nicket mitt) lykk til videre. jeg må lese litt her inne å se hva som blir gjort med folk. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå