Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt de første flaskene så pappaen kan gi småtten mat en gang i blandt, så jeg kan gjøre andre ting, som å sosialisere eller sove osv.. Så spørsmålet er: hvordan oppbevarer dere mm i fryseren? Hva slags beholder, altså? Så en tråd der det ble nevnt poser, men hva slags poser? Får på følelsen at alt som skal i nærheten av mm skal være dønn sterilt, og hva for poser er da det?

Så lurte jeg på hvor mye er det vanlig å pumpe ut til et måltid? Gutten vår er vant til å spise lenge først og så er han litt av og på brystet før han gir seg. Men det kan han vel ikke med flasken? Da blir jo melken kald, og den kan vel ikke varmes opp igjen?

Beveger meg i ukjent terreng her, så har nok litt dustete spørsmål, men håper like fullt på svar.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan helt fint fryse ned i isterningposer. Så fyller du bare på etterhvert som du pumper deg. Det du fyller på må være mindre enn det som allerede er i posen. Hvis ikke kan det tine det som allerede er fryst og da blir det ødelagt.

Skrevet

Høres lurt ut, ja. Kan jeg vel kansje bruke isterningbrett om jeg koker det først..? Eller er det en litt for opptimistisk tanke? Hvor mye er det vanlig å pumpe ut av ett bryst? Jeg håndmelket bare for å prøve å venne han til flasken med noe i, og stoppet på 180 ml, og fremdeles var det ikke tomt..

Skrevet

jeg pleide å stoppe på 180 ml da jeg pumpa meg for da var flaske full, og jeg lei av å holde på.

Hadde nok ikke brukt terningbrett. Det er jo ikke noe som dekker melken oppi der da.

Skrevet

Jeg bruker Avent sin pumpe. Den har slike beholdere til som er kjempefine til å fryse ned mm (kan bruke beholderne senere, til hjemlaget barnemat). Pumper "et helt bryst", tømmer det helt, siden minsten kun spiser en pupp pr måltid (ble litt rotete - håper du skjønner... :P). Akkurat passe mengde for oss...trenger ikke å fryse ned så store posjoner at ikke alt blir brukt. Koker alt utstyr i 5 min.

Og det med at han kosespiser, litt av og på brystet, vil nok ikke skje med flaske, siden maten kommer fortere der (slipper å jobbe så mye for at maten skal komme). Hvis det likevel blir et problem, varm opp i små posjoner og heller mat flere ganger ;)

Deilig med litt søvn og sosileisering, ja....koooos deg!

Skrevet

Takk! Må ærlig innrømme at sosialisering står øverst på listen for øyeblikket, til tross for at småen ikke er av den typen som sover lenge av gangen..

Skal sjekke ut Avent produktene. Flaskene er Avent så greit å holde seg til et merke. Ellers er det ut å kjøpe isterningposer i morgen.

Tusen hjertlig takk for svar, jenter. Er litt klokere nå.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...