Gå til innhold

November: skal / skal ikkje


Elin -77

Anbefalte innlegg

når er det normalt å fortelle familie og venner at en er gravid...?? er i uke 11, og har fremdeles ikkje sagt noe... har termin 19 november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt forskjellig når man sier at man er gravid. Jeg sa det ca 10 minutter etter testen til nærmeste familie, men ventet en dag eller to før venner fikk vite det, andre vente til de 3 første mnd er gått. Vi er alle forskjellig, si det når du føler det passer for deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldre/svigerforeldre etter en time. Sösken förste uka, venner uka etter og hele slekta viste det i uke 10. Gode venner har vist det siden starten. Fannt det ut 4+0. Nå er jeg i uke 12 og skal skrive "nyhetsmail" til alle som ikke vet det ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forskjellig når en fortelle famile og venner at en er gravid.Selv ville jeg vente til etter uke 12,slik at faren for abort var gått drastisk ned,men så var jeg på UL for en uke siden og fikk vite at alt var bare bra og at dette kom nok til å gå bra,da turde jeg å fortelle det.Andre igjen synes det er greit å fortelle det til andre,slik at det kan ha forståelse for dem,hvis de skulle miste den lille spiren sin.Du må selv finne ut hva du synes er best.

 

Selv har jeg nå fått termin 22 november etter UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det med en gang vi fikk positiv test! Det har vi gjort begge gangene! Klarte ikke å holde tett! Hi hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10 + 4 med mitt 3. barn. Har ikke fortalt det til noen ennå. Gleder meg til denne helgen, for da skal jeg besøke en god barndomsvenninne. Tenker jeg røper meg til henne, da, ettersom jeg er kvalm og har dårlig matlyst. Gleder meg til å betro meg til noen, til å ha en annen kvinne/mor å snakke med. Kommende fedre har jo et litt annet ståsted enn oss kvinner som har vært gravid og vet hvordan det egentlig er.

 

Har ikke fortalt foreldre/svigerforeldre/søsken ennå. Tenkte å vente litt, til ca uke 12. Min mann vil at vi skal vente til folk ser det selv, vi får nå se. Det blir nok vi forteller det til barna først, og lar dem få bringe nyheten videre. Det er litt problematisk å ikke si noe, ettersom jeg er veldig kvalm. Jeg er for tiden sykmeldt pga kvalmen, men har ikke fortalt at jeg er sykmeldt engang til slekt/venner, for jeg føler at jeg da har et forklaringsproblem. Tenker våre hvite løgner blir tilgitt når nyheten slippes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har også termin 19 nov og nå vet vel sånn ca alle det :-)

Vi holdt oss vel i et par dager da sa vi det til våre foreldre og noen få utvalgte i den nære vennekrets, så har det bare ballet på seg og rett etter påske måtte jeg si det til sjefen. Har allerede god kul på magen og da er det jo greit å si det før de spør, eller?

Snakket om det med legen på tirsdag som lurte på om vi hadde fortalt det til noen....... han mente at det var en slik gledes nyhet at det var da ikke noe å holde hemmelig. Om det på noe tidspunkt skulle gå galt så hadde ikke noen vondt av å vite hva en gikk igjennom, er litt enig med han i det. Vi har da nære venner og familie for å kunne dele både gleder og sorger.

 

Hvordan klarer du egentlig å holde deg? :-)

 

Lykke til :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanskeligt å holde tett, men samtidig så har eg ikkje hatt behov for å sei det til noen heller... først så hadde eg tenkt at eg skulle vente til folk spurde, men fant ut at det var litt på kanten.. hehe.. men no er eg 12 uker, og risikoen for spontanabort minker... seier det til familie og venner i løpet av kort tid :o) har du fått mage alså?? hm.. viser ikkje på meg endå, men eg har lagt på meg ca 3 kg.. gruer meg litt til sommeren når bikininen skal på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...