Gå til innhold

fertilitetsklinikken neste!kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Hvilken fertilitetsklinikk er du henvist til da? Jeg har nettopp vært på kvinneklinikken på Rikshospitalet, etter å ha blitt henvist dit av min gynekolog. Min mann har for noen måneder siden levert spermprøve, så han er midlertidig sjekket ut av saken..HAns prøver var visst normale.

Det de gjorde på sykehuset var at de tok en ny innvendig UL, så skal jeg inn til laparaskopi den 10 mai (jeg fikk time kjempefort, og det er jo bra!), hvis jeg ikke har tette eggledere skal jeg insemineres med min manns sperm, hvis jeg har tette eggledere så skal vi i gang med prøverør.

Det er ikke noe å være redd for :), når du først har kommet til en fertilitetsklinikk så er du kommet igang på ordentlig. Vi vil jo bli gravide, ikke sant? Jeg syns det var helt supert på Riksen, jeg følte jeg ble ordentlig ivaretatt og tatt på alvor.

Hva sier de vedrørende brokken hans? Skal han operere? Jeg vet ikke hva brokk har å si for å lage barn "på egenhånd", jeg. Men lykke til så lenge!

Gjest Bjørnen Collargol

Dersom dere var der før det var gått 1 år så gjør de ikke annet enn å ta en ny runde denne gangen også. Men du blir sikkert satt opp på time til lapraskopi evt om dere blir videre henvist til IVF avdelingen med en gang pga din manns brokk. Har han sjekkket om han har noen levedyktige sædceller? Har litt betydning for hvordan veien blir videre det.

Annonse

Dere vil nok ikke komme så mye lenger i prosessen uten at mannen din leverer inn prøve. Ved assistert befruktning krever de at begge parter skal være undersøkt. Å ha fått det til for 2.5 år siden er abselutt ingen garanti for å få det til igjen. Du da? Fikk ikke du det også til for 2,5 år siden...?

Det er dumt hvis du går gjennom mange, lange og slitsomme prosesser hvis det er hos mannen din feilen ligger.

Det er også lurt å ha med mannen din på samtalen du skal inn på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...