Gå til innhold

Vite kjønn eller ikke på ul...

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til argumenter både for og imot å vite kjønn på ul.

Jeg ville ikke vite sist, men var da også veldig sikker på kjønnet selv. Og da hadde jeg rett. Nå derimot er jeg så veldig i tvil om hva jeg vil. Og sambo vil liksom ikke hjelpe. Han er like usikker som meg. Vil vite, men vil ikke likevel...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4881481-vite-kj%C3%B8nn-eller-ikke-p%C3%A5-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har egentlig ikke et godt argument for å vite,men meg å sambo er enige om å vite kjønnet på ul.

han har to fra før og eg har ei fra før,og ingen av de visste vi kjønnet på føre,så derfor måå vi bare nå..

dessuten tror eg vi trenger den tia fra ul til fødsel på å finne navn....

Det må nok dere bestemme selv! Det er jo ingen god grunn for hverken det ene eller det andre..

For min del er det med kjønn "uinteressant", i den forstand at nå så tenker jeg mest på at det skal gå bra... For min del tror jeg ikke at jeg vil vite kjønnet når jeg har sjans til å finne det ut....

Lykke til med bestemmelsen da!

Vi ønsker ikke å vite, for vi synes det skal være spennende helt til barnet kommer. (Det er jo dumt hvis de forteller feil også, og man har kjøpt alt i den tro at de man hadde fått vite stemte.)

Synes det er for tidlig å gi barnet kjønnsroller før det er født. De blir jo pådyttet tidlig nok uansett.

Så her blir det grønt, gult, hvitt og brunt, og alle andre kjønnsnøytrale farger på alt som kjøpes før fødsel.

Jeg aner ikke hva vi kommer til å gjøre.Har født to der vi ikke visste og ett barn der vi visste.Det var mest spennende å ikke vite det.

Er litt usikker denne gangen for jeg har en pappa som sikkert ikke får oppleve å bli bestefar igjen.Så vi lurer litt på å få vite det for hans skyld denne gangen.Har både gutter og jente så det går på en måte for det samme.Fordi om jeg har ørten kasser tøy fra frøkna...Dere må nok bestemme selv hva dere vil.

Må nok bestemme selv ja, men vi vil vite det. Synes det er så mye annet som er spennende at det holder i lange baner. Fikk vite det sist også, og det gjør det enklere både med navn og kanskje å få et forhold til ungen.

Men ingen fasitsvar her!

Annonse

jeg ville ikke vite sist men sambo villeda. jeg vant ot at vi neste gang skulle vite.

nå er det det samme for han for det var litt spennende å ikke vite sier han.

likevel har vi blitt enige om å vite det fordi det sikkert vil bli litt ekstra stas for våres datter å vite om hun får en lille bror eller en lille søster.

Takk for svar.

Skjønner at vi bare må belage oss på å vri hjernene våre enda mer. Sambo ville nemlig også vite sist, men da var det jeg som vant (siden jeg var så sikker) Og da tenkte jeg at da ville vel han vite nå, men det er jo ikke han så sikker på lenger.

Vel, vi har jo flere uker på oss enda, til å bestemme oss.

Jeg vil vite kjønnet på UL og det tror jeg sambo også vil. Han ville det iallefall sist gang, og han VET at jeg er sinnsykt nysgjerring og kommer til å gå og gnage om det hele svangerskapet hvis jeg ikke vet det;-) Men da vi fikk vite det sist, syns jeg det ble litt mer virkelig i og med at vi hadde navnene klar. Det er jo også greit å vite med hensyn til innkjøp av klær og utstyr slik at ikke alt blir så nøytralt. Det er nå slik jeg tenker iallefall:-)

Bare håper at de klarer å se hvilket kjønn det er:-) Sist gang var det ingen tvil, da babyen snudde seg med rumpa til og skrevet slik at vi så en liten tissefant:-)

Det problemet har jeg med samboeren. Er første gangen for oss begge. Jeg vil ikke, men han vil. Han sier han kan få vite det, og ikke si noe til meg før fødselen men jeg kjenner han, vet han kan forsnakke seg.. Så der har vi et problem. Enda et problem til er navn. Jeg vil ha et fornavn og et mellomnavn før etternavn, mens han vil bare ha et fornavn og et etternavn. Er sjeldent vi er uenige egentlig, men når vi kommer til dette området er vi uenige! Grr....

Eneste grunnen til at jeg ville vite kjønnet var at jeg ikke likte følelsen av at noen andre viste noe om barnet som jeg ikke fik vite :-D. Jenta lå sån at de ikke kunne se det på noen av de to UL vi var på. Det var greit for meg så lenge ikke legen heller viste det.

Tåplig grun, men sån var det.

Jeg vet ikke.....

Dette er første gang for oss - så da spiller det ikke noen rolle.

Dessuten så skal barnet bo inne hos oss første året så vi lager rommet etter det har kommet ut. Greit siden vi skal bygge hus nå :o)

Men det er litt spennende å ikke vite det da, er som å forlenge gleden og spenningen fra mens man har gått gravid til fødselen.

Er jo så mange som vil vite det og planlegge.

Sambo vil kanskje vite det, men er ikke sikker enda.

Blir vel mer et aktuelt tema når vi får tilbudet om å vite det.

Jeg føler sterkt på meg at det blir ei jente pga. når tid vi hadde sex.

Det gjør han også - han bare føler at det blir ei jente...

Nei - jeg går for å ikke vite det :o) Blir mer spennende da !!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...