Gå til innhold

Noe som heter 2 års-trass????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ei sånn ei vi også, hun blir 2 år nå 2 juni. Jeg tror mye av hennes frustrasjon slår ut når vi ikke skjønner hva hun mener. Så her er det noen kamper hver dag, er jo så mye hun vil gjøre/ha som hun ikke kan få hver dag. Da snakker vi om yoghurt, kjeks, sjokolade, brus eller hoppe i sofaen, klatre opp på kjøkken benken eller over et bord.

Så skal hun gjøre alt selv! Vi må jo snart stå opp kl 0500 for at jeg skal rekke jobben klokka 0800

Ja, småen på snart 18 mnd. skal bestemme alt selv, hmmff..

Jeg holder på å bli sprø.

Får han ikke lov å dusje akkurat når han vil så er han illsint en halvtime og bare hyler og er vill og gal.. Veldig morsomt.

Annonse

Ja, jenta mi er også fryktelig sinna om dagene. Enten hiver hun deg ned og skriker og kjefter, eller så sitter hun og liksomsutrer. Ikke mye hyggelig. Jeg må begynne å bli mindre ettergivende skjønner jeg, men det er ikke lett. Det blir så dårlig stemning av den skrikinga hennes. Håper det kommer en bedre periode snart.

det er helt vanlig. Vi fikk beskjed av helsesøster om at vi godt kunne vente med toårskontrollen til jenta vår var litt over to år, fordi når de er to er de så utrolig trassige, så da er det vanskelig for legen å få undersøkt dem ordentlig.

Trasse gjør barn fra de forstår at de klarer å påvirke omgivelsene sine(altså fra relativt ung alder). I begynnelsen er ikke trassen så lett synlig for oss foreldre, men ettersom barnet får mer kontroll på kroppen og språket blir trassen mer og mer synlig(som regel når trassen en topp ved 3 års alder).

Datteren min på 16 mnd, trasser også. Slenger seg ned på gulvet og hyler. Sjarmerende;-)

Det var det jeg trodde det het, helt til Jr. på 14 mnd. begynte å trasse. Jeg tvilte, for jeg syntes det var så tidlig, men jeg fikk det bekrefta i barnehagen at : Joda, han trasser. Ikke så mye tvil. Han har lært seg et ord veldig godt og det er NEI! Han slenger seg på golvet og kaster seg rundt og hiver med hodet (må jo passe på så han ikke skader seg for han aner ikke hva han gjør), i tillegg slipper han opp armene og lar deg ikke få tak på ham.

Noe som heter 18 mnd. trass da? eller 15. mnd. ?

Småen har raset noe voldsomt de siste mnd. så her må det gjøres noe..

Alt har sklidd fulstendig ut etter at han lå på sykehuset og ble operert for en mnd. siden..

Straks han begynner å kvikne til etter halsbetennelsen og den dobbeltsidige ørebetennelsen og mageinfluensaen, så blir det andre boller her. Nå har ho mor fått nok av denne trassingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...