Gå til innhold

November: 1. gang hos jordmoren


yasmin m gutt, termin 6/11

Anbefalte innlegg

Skal til jordmor for 1. gang på onsdag 3/5. Hva skjer der? kan noen forklare litt?? er litt spent.....

også en ting til...på ultralyden får vi velge selv om vi vil vite kjønnet da? det vil eg....! klarer ikke å vente!!! skal på ultralyd 15. juni....ikke sååååå lemge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var hos jordmor første gang var jeg der en hel time. Vi fylte ut helsekort snakket om alt mulig i forhold til graviditeten, jeg ble veid, sjekket urinen og målte blodtrykk. Det kommer litt an på hvor langt du er på vei, men om du har kommet over 12. uke og kanskje helt til 14-16 uke så vil de også lytte etter hjertelyd. Jeg hadde en kjempefin opplevelse med jordmor, og følte at hun tok meg og engstelsene mine på alvor. Tror jeg har en veldig fin jordmor. Vil ha tett oppfølging av henne. Er ikke så glad i fastlegen min, hun forstår meg ikke, og bagateliserer alt hele tiden. Når jeg går derfra føler jeg meg litt tråkket på og lei meg, og sånn skal det ikke være...

Jo, også fikk jeg en hel haug med brosjyrer og en sånn svangerskapsbok:) Og neste gang skal vi fylle ut papirer som skal til trygdeetaten. Søknad om permisjonspenger tror jeg..

 

Kos deg med timen hos jordmor. Tror de fleste føler en trygghet ved å være hos jordmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...