Gå til innhold

hodeomkrets- kan dere se på dette?

Anbefalte innlegg

jenta mi har hele tiden hatt ganske lite hode.Fontanellen vokste sammen da hun var under 1 år.Men hodet er kjempefint formet og det er ingenting galt. Men det jeg lurer på er hvor stor hodeomkrets deres jenter på 20- 24 mnd har? Målte hodet på min i dag og det er 47cm.Jeg hadde nemlig kjøpt en lue som hun i butikken sa at var fra 18mnd og den druknet hun i.Derfor jeg målte!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåå nå er det straks LOST!

God kveld :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4880679-hodeomkrets-kan-dere-se-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist hun ble målt var på 1 årskontrollen for snart et år siden (blir 2 år om en mnd) da var hun 48 cm. Den siste lua jeg kjøpte nå i våres var i str 50-52, den var kanskje litt trang, men den ble fort videt ut pga ribbestrikk mønster.

Om jeg husker det skal jeg prøve å måle hodet hennes her hjemme i morgen.

jenta vår som ble 1 år i går (hurra)! har også lite hodet. var 44,7 cm på 1 års kontrollen for ca 1 uke siden. spurte om dette en gang på tidligere kontrollen og da kjente legen på hodet hennes og sa at "platene"?/ fontanellen ikke hadde vokst sammen enda så det var ikke noe problem, helsesøster stresser heller ikke noe med det. glemte egentlig å spørre på kontrollen sist, men ettersom hun ikke sa noe så regner jeg jo med at det ikke var noe? var hos legen også og han nevnte ikke noe om hodet. hun utvikler seg normalt, ettersom vi har ei på 5 år så sammenligner vi jo en del. men hun var nesten 47 cm i hodet da hun var 1 år, så de er forskjellige, de er forskjellige både på vekt og lengde ellers også, lillesøs her er mindere.

hodet til 1 åringen vår har vokst jevnt og trutt hele veien, det har ikke hatt enorme "hopper" og heller ikke stoppet helt.

burde jeg ringt helsestasjonen? og fått litt mer oppfølging?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...