Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min har blitt et år nå og jeg kunne tenkt meg å slutte å amme. Problemet er bare at han ikke vil ha kumelk. Har prøvd både med flaske, tutkopp og vanlig glass men jeg får han ikke til å drikke mer enn en slurk eller to.

Han har aldri villet ha mm eller mme på flaske heller så han har bare fått pupp. Men han drikker vann både av flaske og tutkopp så jeg vet jo at han kan hvis han vil!

Lurer også på om noen vet hvor mye hvitost han må spise om dagen hvis vi erstatter melk med det (for det liker han)?

Fortsetter under...

Hei dette er egentlig ikke noe svar da, men lillegutt har drikker også kun ett par slurker til frokost og lunsj, han får forts en del pupp (tidlig morgen og av og til lunsj + kveld (og natt når det trengs),. Han drikker godt med vann og jeg tenker som så at han nok kommer til å drikke mer kumelk når han ammer mindre. Håper jo at den dagen kommer om ikke så lenge for han elsker puppene over alt på denne jord.. (er jo søt når han henter kluten og drar ammeputa etter seg bort til meg da... :o) Tror ikke du trenger å tenke på hvor mye han må spise av ost for å erstatte det han ikke drikker kumelk når han forts får pupp.

Takk for svar. Problemet er at han ikke er så veldig interessert i puppen lenger heller. Han får pupp 1-2 ganger i døgnet og da synes jeg han blir veldig fort ferdig med å drikke. Så jeg vet ikke helt hvor mye mm han får i seg. Bekymrer meg litt for om han får nok kalk...

Snuppa vår ville heller ikke drikke melk da jeg sluttet å amme. Vi satt alltid frem litt melk til henne ved måltidene, men presset henne aldri til å drikke. I en god periode drakk hun kun vann, men så lurte vi henne til å smake på Biola (med bringebær- eller blåbærsmak) og det likte hun kjempegodt! Da hun begynte i barnehagen, ba vi personalet å sette fram melk til henne og siden hun så de andre barna drikke det, begynte hun å drikke melk selv. Ikke noe å stresse med. Jeg gjorde det, fordi svigermor sa at barn MÅ drikke mye melk for ikke å bli benskjøre.... Selv har hun alltid drukket masse melk og er likevel veldig benskjør... Legen min sa at tilsammen ett glass melk om dagen, holder for de små. Som regel spiser de også yoghurt og ost, så det er ikke noe å stresse med. Han drikker nok etterhvert, poden din!

Har litt av samme problemet her.¨Nå gikk overgangen fra mm til mme helt greit da gutten var 6mnder, men fra mme til kumelk da han ble året går ikke....Han nekter plent og lukter på flaska hva slags melk det er. Bestemte oss for å kutte uansett, så her får man varm kumelk på flaske med en skje o`boy i til morgen og kveld. Høres kanskje vilt ut, men han får i seg melk og drikker alt på en gang før tannpuss, så skal ikke være så galt. Vi tar mindre og mindre pulver for hver dag i håp om at det skal bli helt borte....Ellers spiser han yoghurt til lunch hver dag og elsker både smøreost og vanlig ost. I følge lege og helsestasjon var det ingenting å stri med at han ikke vil drikke melk, så prøver å la det være.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...