Gå til innhold

Hva skjer? 5 mnd og leggerutinene funker ikke lenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var mye enklere da han var 2 mnd. Nå sovner han ved kveldspuppen, våkner igjen ( som han pleide), men nå vil han ikke sove. Må amme han i søvn... Hva skjer? Er han klar for grøt?

Noen som kan gi meg noen råd? Expat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det, eller hvis du orker la han skrike og litt gå inn og ut av rommet. Det gjorde vi når guttungen bare skulle søvne ved puppen for så å våkne når han ble lagt. Vi gikk ut og inn av rommet ganske mange ganger, men vi brukte en snill metode . Vi tok han opp for å roe han helt ned for så å legge han ned igjen dette hildt vi på med i noen dager men det gav seg etter hvert!

lykke til

Skrevet

Vil i alle fall anbefale å IKKE amme til de sovner ved puppen, for dette blir en veldig dårlig vane. Prøv å legge han når han er våken selv om dere må bruke litt mere tid på å roe ham.

Skrevet

Det er det som er så kjedelig... for bare en måned siden var det ikke noe problem. Da sovnet han også enkelte ganger ved puppen, for så å våkne når han rapet, og så roet han seg neste med en gang etter et par godnatt-sanger. Nå blir han i stedet lys våken, og virker ikke trøtt i det hele tatt. Virker nesten som han har fått seg en "power-nap" ved puppen! Er det mulig?

Han skriker ikke, men spreller og smiler når jeg kommer inn til han når jeg hører at han er våken ( sutrer).

Tror ikke jeg har hjerte til å prøve skrike-metoden, orker rett og slett ikke å høre han skrike.

Kom på at det nå ikke er like mørkt på rommet som før, kan det ha noe å si?

HI

Skrevet

Ville bare si at dette skjer med sønnen vår også for tiden. Han våkner hver natt i 02.30-tiden, får mat og er lys våken! Han har hatt nattrytme fra han bare var 4-6 uker, så dette er merkelig. Har en mistanke om at han ikke får i seg nok melk, så i natt skal jeg prøve å gi han fra andre puppen også. Har ikke begynt med grøt - han vil ikke ha noe annet enn melk. Ammer oftere om natten nå enn tidligere... Har vart i alle fall en måned nå.

Når det gjelder skrikemetode: Vi har hatt "skrikekur" den siste uken, men det har ikke blitt så mye skriking. Vi passer på at han aldri legges sovende i sengen, men i våken tilstand. Det meste han har skreket var 45 min, men da gikk vi inn til han hvert 5 minutt. Normalt sett gråter/sutrer han i 10 min når han legges om kvelden. Poenget er at han skal lære å sovne av seg selv.

Lykke til!

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din. Vesla var så lett å legge før, lekte seg i søvn om hun ikke var trøtt da hun ble lagt i 20-tiden. Nå går det minst en halv time med kosing, synging og prat før hun sovner. Og våkner så utrolig mange ganger i løpet av natta.

Hun er forresten 5,5 mnd.

Skrevet

det virker på meg som at han er veldig klar for noe grøt..trenger mer og tyngre mat slik at det holder til morgen. ikke sovne ved puppen, for ja det er bedre at han får en leggetid å legge seg i våken tilstand på...gjør ikke noe om han gråter litt, trøst han innimellom uten å ta han opp om det er nødvendig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...