2barnsMora Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Gutten vår på 16 mnd har nesten ikke vært syk,, så jeg har så liten erfaring med syke barn. Nå hoster han og har rennende nese. Lurer på om dere tar kontakt med legen med en gang barnet blir sykt,, eller venter dere noen dager å ser det an? Han har vært forkjølet i ca to uker. Nå har hosten blitt litt værre. Ville bare høre litt hva dere tenker,, gjør i sånne situasjoner. Jeg ser jo selvfølgelig på tilstanden sånn ellers, og vurderer helheten. Han er blid og leker selvstendig).
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 nå er matilde bare 1år, men vi har bare vært til legen med henne en gang (syk to ganger) og det var egentlig unødvendig. hun var da snørrete og slimete i halsen, surkla i brystet og hadde hatt feber i forkant (feberen hadde gitt seg, men surkla og hadde litt trøbbel med å sove på natta). hun var i bedre humør og lekte, selv om hun ikke var helt seg selv. fikk bare beskje dom å heve hodeenden på senga og unngå melkeprodukter (som er slimproduserende). han mente at surkling og hosting ofte var positivt så lenge allmenntilstanden var bra, for da var slimet på vei ut (bra). jeg er superforvirra og usikker når hun blri syk, men om je gføler at hun er utenfor så tar jeg en telefon. helsesøster har også hjulpet oss på tlf når jeg har vært usikker (det er liksom litt lavere terskel enn lege føler jeg)...
Anonymfordennegang Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Vi har vært hos legen med jenta vår da vi er usikker på formen hennes. Og da tenker jeg mest på hosting, synes det er greit å la legen lytte på henne da. Da slapper man bedre av etterpå da man vet at det ikke er en betennelse no sted. Legen sier alltid til oss at han liker at ungen er kvikk og skriker da lytter på den osv, for et barn som er slapt er det de ikke "liker". Så leker han og koser seg så går det helt sikkert over, men tenker du mye på det så ta deg heller en tur. Bedre enn å gå å bekymre seg.
Happy Ignorant Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Tok med datteren vår (13 mnd) til legen pga surkling i forrige uke. Synes det var veldig greit å få lyttet på henne. Legen tok blodprøver av henne (i fingeren) for å utelukke infeksjon, selv om almenntilstanden var bra, og hun var feberfri. Hun hadde da vært forkjøla i ca en uke. Jeg ville tatt han til legen, siden hosten har blitt værre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå