Gå til innhold

Gi meg tolmodighet!!(langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veslejenta setter tolmodigheten min på prøve om dagen. Blir helt utslitt her jeg!

Hun er ikke mer enn 10mnd, men er ei bestemt ung dame. Har hun satt seg noe fore, så gir hun seg ikke.

tror jeg har sprunget etter henne 100ganger bare i dag for at hun ikke skal skru på stereon. Vet jo at hun ikke skjønner hva som er lov og ikke enda, men blir så frustrert! For når jeg sier nei, ikke liv, og prøver å se streng ut, da bare smiler hun tilbake å ler. Neste gang hun ser at jeg da kommer etter, krabber hun bare fortere og smiler...kjempe ivrig!

Noen som har råd for hva jeg kan gjøre?

Hun har også begynt å våkne på natta igjen, eller tidlig morgen og vil da være våken 2-3timer. Siden pappa jobber må jeg ta henne. Men hun sover ikke lenger på morgenen av den grunn at hun rangler om natten...neida, opp og i full vigør igjen kl 08.00.

Kan jo legge meg tidlig, men får ikke til å sovne.....

Kjenner jeg begynner å bli temmelig utslitt her, gråten er ikke langt unna og tolmodigheten er snart på 0. det plager meg for jeg vet jo at det ikke er vesla sin feil....men hva kan jeg gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare et viktig råd å komme med: Ikke gi henne så mye oppmerksomhet på det hun ikke får lov til, ikke si NEI og gjør et stort nummer ut av det. Som du sier det synes hun bare er morsomt. Bare gå rolig bort å ta hun vekk fra det uten å si noe, og heller gi hun en leke eller noe. Så må du da passe på at du heller gir hun masse positiv oppmerksomhet når hun gjør noe bra, noe hun får lov til. Forstår du hva jeg mener?

Da lærer hun at hun får oppmerksomhet på de tingene hun får lov til å gjøre, ikke de tingene som er galt. Hvilke ting tror du hun da vil gjøre?

Husk på dette, det er veldig viktig!!!!!!!!

Skrevet

Tusen takk!

Hadde helt glemt det der jeg...og jeg som egentlig burde kunne sånt.

Da får vi prøve på nytt i morgen:)

Skrevet

Jeg har ei jente som er på jenta di sin alder. Hun har også begynt å teste grenser. Jeg mener at de nå kan forstå hva som er lov og ikke lov i enkle former. Det jeg gjør er å si nei, og ta henne vekk fra det som ikke er lov. Hun vil gjerne prøve igjen, men jeg avleder henne med noe annet. Jeg holder hardt på det som ikke er lov, noen få ting som feks ikke bort til ovnen. Syns det er på høy tid med klare grenser på enkelte ting.

Hun har også noen ganger begynt å våkne om natten, eller tidlig morgen. Fortvilende ja, men jeg gir henne ingen oppmerksomhet på natten, hvis vi gjør det da vil hun bare ha pupp. Hun sover fortsatt i egen seng ved siden av oss. Hun kan gjerne ligge å prate og rope hei til oss, men hun får ikke oppmerksomhet før etter kl 6. Da får hun pupp og tørr bleie, og så sover hun gjerne ett par-tre timer igjen. Selvfølgelig brer vi på henne dynen hvis det er nødvendig, og ser til at hun har det bra på natten, men vi prater ikke med henne. Her er det også slik at jeg tar henne de nettene pappan skal på jobb dagen etter, på helg deler vi på. Det er slitsomt de nettene det er slik, vi vurderer å legge henne på eget rom snart. Jeg lurer på om andre har noen gode råd?

Skrevet

samme her. i dag knakk jeg fullstendig sammen. lillegutt på 11 mnd er ofte våken i løpet av natten. pga det sover jeg lite og dårlig. våkner 0600og da må vi stå opp..... er helt fortvilet jeg. han sutrer og gråter mye i løpet av dagen.. er lei meg nå... gråter,,,

Skrevet

Ligger han på eget rom? Kan det være en løsning? Gjør han ikke det, så flytt han ut fra deres, han kan være forstyrret av det. Jeg har også tro på å ikke gi oppmerksomhet på natten, da sovner de ofte igjen. Men det kan holde hardt de første nettene, mye skriking. Sover han mye på dagtid, kanskje det kan endres på... Ellers sies det at å legge babyene når de er overtrøtte, kan ødelegge nattesøvnen. Da er de så slitne at de ikke faller i den gode dype søvnen. Dermed forstyrres de, og våkner lett. Det er slitsomt når babyene ikke sover på natten.

Skrevet

jepp han ligger på eget rom.. det har han gjort i maaange mnd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...