Gå til innhold

Er det etter røntgen med kontrastveske man ikke skal ha sex pga infeksjonsfare?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skulle ha time i mai, men siden de ikke har noen lege der som kan gjøre inngrepet og den eksterne legen ikke kunne komme før den 19 juni må jeg hoppe over en syklus. (Distrikts-Norge..) Det jeg nå lurer på er om jeg skal prøve å få time i mai på et annet sykehus. Hvis det er slik at det er fare for infeksjoner etter inngrepet slik at man ikke bør ha sex de påfølgende ukene, ville det passet best å ha hatt time i mai siden jeg er bortreist den el. Hvis jeg venter til juni vil jeg gå glipp av 2 el..

Dette ble litt rotete, men jeg sitter her og teller på dagene og klør meg i hodet..

Så lenge du husker på å ta godt med smertestillende i forkant av undersøkelsen, sier de at det ikke skal være noe vondt. Det hjelper vel kanskje å tenke på at også selve undersøkelsen kan føre til at du lettere blir gravid.

Hei du!

Hadde denne røntgenen for ca 1 mnd siden, og hørte ingenting om dette av legen min. Derimot sa hun at nå var det bare å gå hjem og ha sex, for egglederene var ekstra åpne, og det kunne være lettere å bli gravid. Har lest om flere her som har fått beskjed om at de kunne ha sex rett etter røntgen, hvis de ville da.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...