Mamman til gullet og klumpen Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Jeg skal snart begynne så smått med grøt til gutten min, men aner ikke hva jeg skal kjøpe. Trenger noen anbefalinger fra dere: merke og type grøt. Han er snart 4 mnd korrigert og har hatt dårlig vektoppgang, derfor har helsesøster sagt at vi kan prøve grøt så smått om vi ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Vi prøvde med risgrøten til nestle først men den falt ikke i smak prøvde derfor etter to uker med slit Hipp sin grøt og den likte hun. Nå som hun har lært å spise skikkelig liker hun stort sett all grøt.
winneboo Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Begynte med risgrøt fra Nestle å det falt i smak etter 1-2 uker, så nå går det ned på høykant. Det er den eneste grøten hun har fått så har ikke noen andre å anbefale forløbig
Du og jeg og vi fire Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Vi begynte med risgrøt og misgrøt fra Nestle. Anbefaler at du prøver deg først med risgrøt fordi maisgrøten er veldig søt på smak. Kan være greit å prøve å ikke venne barnet til med søtt.
Gjest Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Har en gutt som er 4 1/2 mnd. Begynt så smått med grøt nå etter råd fra helsesøster. Kjøpte maisgrøt fra Nestle, men den skal tilberedes med mm eller mme. Syntes det ble litt tungvindt, så kjøpte risgrøt fra Nestle. Den smaker jo py... så jeg gikk over til Hipp sin risgrøt med banan og fersken. Den falt i smak!
Ella i farta Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 Er ikke helt en anbefaling med grøt, men det ble trykket en artikkel rundt dette med dårlig vektoppgang i går i dagbladet, her kan du lese: http://www.dagbladet.no/dinside/2006/04/24/464320.html Har selv hatt samme problem som deg og i følge denne artikkelen er jo det helt normalt. Begynte selv med grøt til poden rundt 4mnd, men hadde jeg sett denne artikkelen så ville jeg kanskje ventet litt lenger med å høre på helsestasjonen. Forøvrig når det kommer til grøt varierer jeg i merker og smaker for variasjon. Jeg anbefaler deg å begynne med ris, hirse el mais grøt fordi de ikke inneholder gluten:)
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 Begynte med maisgrøten til Nestle vi. Den gikk ned på høykant fra første forsøk
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 26. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2006 Tusen takk for mange svar. Tenkte å kjøpe inn så har jeg det hvertfall innomhus til vi ønsker å prøve. Han begynte for 2 dager siden å spise fra begge puppene, så tenkte å se hvordan det gjør utslag på vekten. Kan jo hende at det hjelper.... I går prøvde vi også mme men den smaken likte han ikke, spyttet det bare ut.
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 26. april 2006 #9 Skrevet 26. april 2006 Jeg begynte med smaksprøver av grøt i går. Ga han Holle sin Hirsegrøt (kjøpt på helsekostbutikk). Jeg tilberedte med mm. Den smakte godt og sønnen min ville gjerne ha mer enn den halvannen skjeen jeg ga han både i går og i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå